Sprzedaż Carrefour w Polsce spowalnia. Wzrost LfL w czwartym kwartale o 1,9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 17 stycznia 2018 21:23

Sprzedaż Carrefour w Polsce spowalnia. Wzrost LfL w czwartym kwartale o 1,9 proc. Fot. Shutterstock

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w czwartym kwartale 2017 roku wyniosła 612 mln euro. W ujęciu like-for-like sprzedaż wzrosła o 1,9 proc. wobec czwartego kwartału 2016 roku. Wzrost był wolniejszy niż w trzecim kwartale 2017 roku, kiedy wyniósł 4,4 proc. Spółka ocenia jednak wynik za ostatni kwartał ubiegłego roku jako solidny, biorąc pod uwagę efekt bazy - sprzedaż w ostatnim kwartale 2016 roku była wysoka.

Sprzedaż ogółem Carrefour w Polsce, w czwartym kwartale, wliczając stacje paliw i uwzględniając stały kurs walutowy, wzrosła o 3,5 proc.

W całym 2017 roku sprzedaż Carrefoura w Polsce wyniosła 2,06 mld euro. W ujęciu LfL wzrosła o 3,6 proc., a ogółem (po stałym kursie walut) o 5,5 proc.

Cała Grupa Carrefour osiągnęła w czwartym kwartale 23,3 mld euro sprzedaży, co oznacza 1,9 proc. wzrostu LfL i 2,3 proc. wzrostu licząc ogółem, po stałym kursie walutowym. Sprzedaż we Francji wyniosła 10,7 mld euro i była wyższa rok do roku o 1,5 proc., licząc LfL i niższa o 0,5 proc. licząc ogółem.

Spółka podała, że na wyniki czwartego kwartału negatywny wpływ miały: kurs wymiany walut (niekorzystny efekt -2,5 proc.), sprzedaż paliw (-0,3 proc.) i efekt związany z kalendarzem (-0,6 proc.).

Według wstępnych szacunków spółki, w całym 2017 roku sprzedaż wyniosła 88,2 mld euro i wzrosła LfL o 1,6 proc. i o 2,7 proc. ogółem przy stałym kursie wymiany walut. Spółka podała, że nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży LfL, z 3 proc. w 2016 roku.

Jak podała spółka, zmiany są efektem między innymi spowolnienia wzrostu sprzedaży żywności, które było szczególnie widoczne w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności w Brazylii w 2017 r. rosła w znacznie wolniejszym tempie, w związku z deflacją żywności trwającą od czerwca, podczas gdy inflacja cen żywności w 2016 r. była wysoka, szczególnie w drugiej połowie roku. Sprzedaż żywności we Francji i w Europie w 2017 r. wykazała podobne tendencje jak w 2016 r.

Inwestycje za cały 2017 rok wyniosły około 2,1 mld euro czyli niemal 15 proc. mniej w porównaniu do 2,5 mld euro w 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gigi 2018-01-19 11:55:39

    Z innej beczki; głupotą jest Carrefour 24h w Bydgoszczy.....dla pracowników jak i samych zysków, gdzie nocą w markecie są pustki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,73

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.