Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż Esotiq & Henderson skokowo wzrosła

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 09:36

Szersza oferta, integracja kanałów sprzedaży i odpowiednie zarządzanie promocjami zapewniły grupie Esotiq & Henderson skokowy wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2017. Wysoka marża brutto oraz kontrola kosztów umożliwiły z kolei znaczącą poprawę wyniku operacyjnego oraz netto – ocenia spółka.

Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7 proc. do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6 proc.). Wynik operacyjny grupy po pierwszym półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w pierwszym półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł.
 
W samym drugim kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły aż 37,8 mln zł. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych i rozwoju sieci. Mimo wysokiej dynamiki przychodów, spółka matka utrzymała bardzo wysoką marżę brutto (62%). Koszty operacyjne spółki matki w drugim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż.
 
Wysoka dynamika sprzedaży spółki matki umożliwiła zmniejszenie zapasów grupy w przeliczeniu na m2 (r/r) i poprawę przepływów operacyjnych grupy w drugim kwartale. W rezultacie grupa kapitałowa zakończyła pierwsze półrocze 2017 roku z niższym długiem netto licząc rok do roku.
 
Powierzchnia handlowa grupy na koniec drugiego kwartału 2017 wzrosła w sumie o 7 proc. r/r. Salonów marki ESOTIQ, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Nowe punkty sprzedaży były jednak otwierane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach. Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki ESOTIQ w Polsce w drugim kwartale wzrosła o 14,6 proc., a w pierwszej połowie roku o 16,1 proc.

- Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie ESOTIQ CLUB na koniec pierwszego półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40 proc. więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w Polsce w drugim kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170 proc. r/r. Tu sprzedaż mocno wspiera integracja systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży. Omnichannel daje klientom nowe możliwości, a grupie zapewnia także wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych. - To wdrożenie można określić jako sukces. Dziś już 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru w sklepach stacjonarnych. To dla nich duża wygoda, bo po przymiarkach mogą zwrócić zamówienie lub wymienić od ręki. Przy okazji robią też dodatkowe zakupy - dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.