Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż Eurocashu w I kw. spadła o 3,7 proc. rdr. Zysk niższy o 10 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2014 09:21

Sprzedaż Eurocashu w I kw. spadła o 3,7 proc. rdr. Zysk niższy o 10 mln zł

Sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła 3,72 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 3,7 proc. Spadek obrotów wynika głównie z zakończenia w ubiegłym roku współpracy z siecią Stokrotka oraz efektu przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał 2014 r. (podczas gdy w 2013 r. Wielkanoc miała miejsce w I kwartale).

Grupa zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży w formatach Eurocash Cash&Carry (+9,2% rok do roku), Delikatesy Centrum (+5,9% głównie dzięki nowym otwarciom) oraz KDWT (+9,2% m.in. w wyniku przejęć sfinalizowanych w 2013 r.).
Skonsolidowana marża brutto wzrosła w I kwartale 2014 r. o 1,02 pp do 10,2%, jednakże wzrost kosztów sprzedaży i przejściowo niższa efektywność logistyki w dawnej Grupie Dystrybucyjnej Tradis spowodowały spadek rentowności na poziomie marży EBITDA i netto.
EBITDA Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła niespełna 41,6 mln zł (-17,2% rok do roku), zaś skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,3 mln zł, wobec 11,3 mln zł w I kwartale 2013 r.

- Mimo solidnych wzrostów sprzedaży w Cash&Carry, Delikatesach Centrum oraz KDWT, łączna sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. była nieco niższa niż przed rokiem. To przede wszystkim efekt nałożenia się na siebie dwóch czynników. Pierwszym było zakończenie dostaw do sieci supermarketów Stokrotka w połowie ubiegłego roku - w samym I kwartale 2013 r. sprzedaż ta wyniosła około 195 mln zł. Drugim czynnikiem był tzw. efekt kalendarza, czyli fakt, że święta wielkanocne w tym roku miały miejsce w II kwartale, a nie w I kwartale, jak w ubiegłym roku. Efekt ten widać szczególnie w spadku sprzedaży like-for-like (dla stałej liczby placówek) w sieci Delikatesy Centrum o blisko 5-proc. - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.
- Pozytywnym sygnałem w Grupie Eurocash jest poprawa marży brutto na sprzedaży, która w I kwartale 2014 r. wyniosła 10,2%. Z drugiej strony wzrosły także koszty sprzedaży, a sieć logistyczna Eurocash Dystrybucja, czyli dawnej Grupy Dystrybucyjnej Tradis, bez sprzedaży dla Stokrotki charakteryzuje się niższą efektywnością. Dlatego intensywnie pracujemy nad dalszą integracją i restrukturyzacją dawnego Tradisu, w tym nad integracją systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum. W tym roku planujemy także intensyfikację rozwoju organicznego, m.in. poprzez nowe otwarcia hurtowni Cash&Carry i sklepów Delikatesy Centrum. Podtrzymujemy nasze plany zakładające, że sieć Delikatesów Centrum powiększy się w 2014 r. o około 150 placówek - zapowiedział Jacek Owczarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • LU 2014-05-13 14:51:07

    Same sukcesy !! Gratulacje z powodu precyzyjnego wdrożenia strategii rozwoju sprzedaży i dystrybucji ... Tak trzymać :))

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.