Sprzedaż Gino Rossi rośnie, dzięki rozwojowi kanału e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 8 września 2017 09:19

Przychody grupy Gino Rossi w pierwszym półroczu 2017 roku wzrosły o 12 proc., do 149 mln zł. Zysk netto grupy spadł natomiast o 34 proc., do 2,3 mln zł, z 3,4 mln zł rok wcześniej. Jak tłumaczy zarząd spółki, wynikało to z wyższych kosztów i niekorzystnych różnic kursowych.

- Pierwsze półrocze zakończyliśmy zyskiem netto na poziomie 2,3 mln zł. Koszty SG&A wzrosły w pierwszym półroczu o 4 proc. rok do roku, co w głównej mierze ma związek z rozwojem kanału e-commerce. Analizując wyniki grupy za 1 półrocze 2017 należy mieć także na uwadze, że w wyniku finansowym widoczne są negatywne różnice kursowe – w 1 półroczu 2016 czynnik ten zadziałał na korzyść – informuje zarząd.  

Pod kątem przychodów wyniki były lepsze w ujęciu rok do roku w szczególności za sprawą Gino Rossi.

Wzrost sprzedaży to efekt zestawu opracowanych i wdrożonych działań strategicznych w całej grupie, do których zaliczyć należy: koncentrację na rozwoju e-commerce i b2b (w przypadku Simple ten kanał ma wartość pomijalną), poszerzanie oferty o akcesoria oraz wzory mniej formalne oraz optymalizację wystroju i wielkości salonów pod kątem lepszego eksponowania kolekcji podstawowej i dodatków.

- Kanał e-commerce zyskuje na znaczeniu w sprzedaży Gino Rossi z miesiąca na miesiąc, notując silne, dwucyfrowe dynamiki w ujęciu rok do roku. Cieszy nas to, że z odpowiednim wyprzedzeniem przygotowaliśmy się do trendu przenoszenia zakupów do kanału online i wdrożyliśmy omnichannel – korzystanie z tego narzędzia pozwala nam precyzyjnie analizować zachowania naszych Klientów i odpowiadać na ich potrzeby – czytamy w oświadczeniu zarządu Gino Rossi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.