Sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wyższa o 0,8 proc.

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2018 20:40

Sprzedaż LfL Biedronki w III kw. wyższa o 0,8 proc. fot. Biedronka

Po 9 miesiącach br. Biedronka zanotowała 8,6 mld euro sprzedaży (6,2 proc. wzrostu w złotówkach) i zwiększyła udziały rynkowe o 1,7 pp. W III kw. wzrost wyniósł 2,6 do 2,9 mld euro (3,7 proc. w złotówkach). W ujęciu LfL po 9 miesiącach sprzedaż była wyższa o 3,2 proc., ale w III kw. zaledwie o 0,8 proc.

Sprzedaż Grupy Jeronimo Martins po 9. miesiącach 2018 roku wyniosła 12,8 mln euro i była wyższa o 7,3 proc. rdr. Sprzedaż Grupy w ujęciu LfL wzrosła o 3,4 proc. w ciągu 9 miesięcy (2,1 proc. w III kw.). EBITDA wzrosła o 6 proc. do 709 mln euro, a zysk wyniósł 292 mln euro i był wyższy o 2,4 proc. rdr. W tym czasie na inwestycje przeznaczono 476 mln euro, z czego większość na sieć Biedronka. Ekspansja Ary w Kolumbii pochłonęła 16 proc. z tej kwoty. 

W Polsce podobnie jak we wcześniejszych kwartałach klimat konsumpcyjny był sprzyjający, jakkolwiek niestabilny ze względu na to, że zarówno klienci, jak i detaliści cały czas dostosowują się do ograniczeń związanych z zamknięciami sklepów w niektóre niedziele. W III kw. oznaczało to o 8 dni sprzedażowych mniej, co zmniejszyło dynamikę sprzedaży porównywalnej sieci o około 2 pkt. proc. rok do roku.  

Zysk EBITDA Biedronki po trzech kwartałach 2018 r. wyniósł 622 mln euro i był o 6,6 proc. wyższy niż rok wcześniej. Rentowność wyniosła 7,2 proc., tyle co w zeszłym roku. 

Jeronimo Martins podało, że wynik na sprzedaży porównywalnej Biedronki był pochodną niższej ceny średniego koszyka zakupów w sieci, a także wysokiej liczby niedziel z zakazem handlu. Presja na obniżki cen doprowadziła do spadku średniej wartości koszyka zakupów w Biedronce o ponad 1 proc. w ciągu kwartału. 

W ramach poprawy doświadczenia zakupowego, Biedronka wprowadziła we wszystkich sklepach płatności za pomocą popularnej aplikacji wykorzystującej płatności telefonem - Blik. 
W tym czasie uruchomione zostały 54 sklepy, z czego sieci przybyło 27 sklepów (27 zostało zamkniętych), a 153 zostały zmodernizowane. W III kw. otwarto 24 sklepy Biedronka i zamknięto 6 lokalizacji.

W sumie po 9 miesiącach br. do Biedronki należało 2850 sklepów. Firma spodziewa się, że w IV kw. uruchomi 40-50 nowych placówek.

Sieć Hebe na koniec września 2018 miała 207 sklepów w ponad 90 miastach w Polsce. Sieć po 9 miesiącach miała 144 mln euro sprzedaży i zanotowała 24,4 proc. wzrost rdr. W ciągu 9 miesięcy Hebe uruchomiła 27 placówek. W III kw. sprzedaż wyniosła 50 mln euro i była wyższa o 21,8 proc.

Pingo Doce w Portugalii zanotowało wzrost sprzedaży o 5.1 proc. rdr. osiągając poziom 2,8 mld euro. Sieć liczy obecnie 430 sklepów.

Z kolei sieć 42 hurtowni Recheio, odnotowała sprzedaż na poziomie 739 mln euro, co oznacza wzrost o 3,5 proc. 

W Columbii, Ara osiągnęła sprzedaż na poziomie 439 milionów euro, co oznacza wzrost o 52,2 proc. rdr.  W ciągu 9 miesięcy Ara otworzyła 86 sklepów, co pozwala prognozować, że do końca roku sieci przybędzie 150 sklepów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Portugalia 2018-10-31 08:31:25

    Biedronka to niemiecki sklep

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.