Sprzedaż LfL Dino Polska wzrosła dwucyfrowo

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2018 09:38

Sprzedaż LfL Dino Polska wzrosła dwucyfrowo fot. Dino

W 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Dino sięgnęły 4 515,9 mln zł i były o 34 proc. większe niż rok temu. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w 2017 r. 16,2 proc. wobec 11,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wynik EBITDA, skorygowana o jednorazowy koszt IPO, w 2017 r. wzrósł o 39 proc., do 401,4 mln zł, z kolei zysk netto Grupy wyniósł 213,6 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. rok do roku.

Nakłady inwestycyjne Grupy w 2017 roku wyniosły 457 mln zł. Capex na 2018 rok Grupa szacuje na poziomie 650 mln zł. Dino przeznaczy ww. środki głównie na rozwój sieci sklepów, rozbudowę infrastruktury logistycznej i zakładu mięsnego Agro Rydzyna.

W 2017 r. Grupa kontynuowała dalszy dynamiczny wzrost skali działalności. 34-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 1 146,4 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w 2017 r. sieć powiększyła się o 147 placówek) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejących sklepach (like for like, LfL) o 16,2 proc. r/r.

Wraz z rosnącą skalą działalności Grupa odnotowuje dobrą, stopniowo rosnącą, rentowność. Marża EBITDA osiągnęła poziom 8,9% (+0,3 pp. r/r).

Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec grudnia 2017 r. Grupa miała 775 sklepów, co oznacza 147 otwarć i jest rekordową liczbą w historii działalności Grupy. Równocześnie Dino Polska miała zabezpieczonych 495 lokalizacji pod budowę nowych marketów, czyli o 46 proc. więcej niż przed rokiem. W okresie czwartego kwartału 2017 r. otwarto łącznie 57 sklepów.

Łączna powierzchnia sali sprzedaży na koniec grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. m kw. i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej.

Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.

- Rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce regularnie rośnie. Dobra sytuacja rynkowa, rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków, dynamika cen konsumpcyjnych sprzyjają całemu sektorowi jak i segmentowi Dino – średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów - ocenia spółka.

Według NBP wzrost gospodarczy Polski wyniesie 4,2 proc. w 2018 r. r. oraz 3,8 proc. w 2019 r. Korzystne otoczenie rynkowe sprzyja branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi na kolejne kwartały. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.