Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż LfL koncernu LPP spada przez spadek liczby klientów w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2015 13:53

Sprzedaż LfL koncernu LPP spada przez spadek liczby klientów w centrach handlowych

W I kwartale 2015 roku spółka LPP SA, właściciel 5 marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY) osiągnęła przychód ze sprzedaży na poziomie 1 003 mln zł, czyli 6 proc. więcej rdr. Pod koniec marca br. firma dysponowała 1528 salonami o łącznej powierzchni niemal 750 tys. mkw, co oznacza wzrost na poziome 23,5 proc. rdr.

Od początku stycznia do końca marca br. spółka wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 23,7 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży w tzw. sklepach porównywalnych w I kwartale 2015 roku spadły o 0,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).

Na wyniki w I kwartale wpływ miał spadek wartości waluty rosyjskiej, przy równoczesnym wysokim kursie dolara. Ponadto cała branża obserwuje w Polsce spadek  liczby klientów odwiedzających centra handlowe – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. Nasze działania koncentrujemy obecnie na redukcji kosztów –  negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowych i inwestujemy na nowych rynkach, by dywersyfikować ryzyko i źródła przychodów – dodaje. 

Ze względu na sytuację polityczno-gospodarczą, LPP podjęło decyzję o czasowym wstrzymaniu rozwoju sieci w Rosji oraz na Ukrainie, natomiast istniejące już w tych krajach sklepy funkcjonują bez zmian. - To dla nas bardzo ważny region, a sprzedaż w Rosji utrzymuje się na wysokim poziomie, dlatego z uwagą obserwujemy warunki dla inwestycji i nie wykluczamy dalszego rozwoju sieci w tych krajach w kolejnych latach – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Zgodnie z przyjętą strategią firma kontynuuje debiuty na nowych rynkach. W I kwartale 2015 roku marka RESERVED zadebiutowała na Bliskim Wschodzie. Dotychczas otwarto salony w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a w drugiej połowie roku planowane są otwarcia sklepów w Arabii Saudyjskiej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ciągu najbliższych sześciu lat LPP, we współpracy z lokalnym franczyzobiorcą, planuje uruchomić na Bliskim Wschodzie około 30 salonów swoich marek. Równolegle LPP rozwija działalność w Europie Zachodniej – firma kontynuuje rozpoczęte w 2014 roku inwestycje w Niemczech – do końca marca bieżącego roku otwarto w tym kraju 6 salonów RESERVED, a w ciągu najbliższych trzech lat ma ich być około 30. Nakłady na działania wizerunkowe, których celem jest przede wszystkim budowanie rozpoznawalności marki na tym rynku wynoszą 4 mln euro w skali roku.

Produkty wszystkich marek LPP dostępne są on-line w Polsce. Obecnie sprzedaż internetowa stanowi niemal 2 proc. przychodów grupy, ale tempo wzrostu sprawia, że firma inwestuje w tę formę sprzedaży także na innych rynkach. Oferta RESERVED jest dostępna w sieci w Niemczech i Czechach, a  w II półroczu wystartuje sklep on-line tej marki na Słowacji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • pracownik cropp 2015-09-15 22:35:54

    Tną koszty, żeby do kieszeni prezesa wpadały kolejne tysiące, a od pracownika wymaga się, żeby pracował jak robot na pełnych obrotach, Ciągłe cięcia etatów, jeden robi za trzech.

  • p 2015-05-12 18:14:48

    Ja już nie kupuję w RESERVED. Koszulki po kilku praniach z przodu wyglądają jak SITO. Niestety, ale jakość ich odzieży się pogorszyła i to bardzo. Większość chyba szyta ze zleżałych materiałów

  • klinet 2015-05-12 15:05:43

    Napiszcie jak klienci w Niemczech reagują na fakt, że sweter po 1 praniu nadaje się do kosza. To jest bardzo interesujący temat. Czy Niemiec wydaje ciężko zarobione euro na towar jednorazowy?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.