Sprzedaż piwa w Browarze Gostyniec rośnie, bo firma postawiła na kanał tradycyjny

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 11:02

Sprzedaż piwa w Browarze Gostyniec rośnie, bo firma postawiła na kanał tradycyjny

Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec osiągnęła w pierwszym kwartale 2015 roku przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,94 mln zł wobec 2,3 mln zł rok wcześniej, czyli o 360 tys. niższe rdr. Z podstawowej działalności spółka w okresie trzech miesięcy 2015 uzyskała wzrost sprzedaży piwa o ponad 32 proc. i blisko 28 proc. wzrost ze sprzedaży opakowań związanych w sposób bezpośredni ze sprzedażą piwa. Łączny przyrost ze sprzedaży piwa wraz z opakowaniami wyniósł ponad 31 proc.

Wzrost sprzedaży piwa związany był z rozbudową dystrybucji kanału tradycyjnego oraz poprawieniem rentowności sprzedawanych wyrobów. Średnia cena oferowanych produktów wzrosła o ok. 7 proc. natomiast wolumen sprzedaży wzrósł o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014.

Wpływ na osiągnięcie znacznie lepszych wyników sprzedaży miała zmiana strategii działalności spółki, która zakłada między innymi zrównoważenie udziału sprzedaży kanału tradycyjnego z kanałem nowoczesnym. W okresie pierwszego kwartału 2015 udział sprzedaży wyrobów w kanale tradycyjnym wyniósł 43 proc. całkowitej sprzedaży piwa co stanowi wzrost do pierwszego kwartału 2014 o 46 proc.

Jednocześnie Browar Gontyniec planuje intensyfikację sprzedaży na Mazowszu, wzmocnienie sił sprzedaży. Od początku 2015 roku wprowadzono podział terytorialny Polski na regiony, zatrudniono osoby odpowiedzialne za koordynowanie działań w regionach mających na celu efektywną sprzedaż wyrobów i stałą opiekę nad punktami sprzedaży. - Planowane jest do końca 2015 roku wzmocnienie sił sprzedaży o kolejne 4 do 5 osób działających bezpośrednio z klientami na rynku tradycyjnym – informuje Browar Gontyniec. - Do ważnych elementów nowej strategii spółki należy zaliczyć nowo otwarty punkt dystrybucyjny w Warszawie w którym znalazły zatrudnienie 4 osoby, których głównym celem jest rozwój sprzedaży w kanale tradycyjnym i HoReCa na Mazowszu. Spółka planuje intensyfikację sprzedaży w tym regionie - podano.

Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec osiągnęła w pierwszym kwartale 2015 roku przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,94 mln zł wobec 2,3 mln zł rok wcześniej. Strata netto grupy w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosła 291 tys. zł wobec 60 tys. zł zysku netto rok wcześniej.

Grupę Kapitałową Browaru Gontyniec tworzą: Browar Gontyniec z siedzibą w Kamionce (spółka dominująca); Browar Czarnków z siedzibą w Czarnkowie (spółka zależna); Browar Konstancin z siedzibą w Oborach; Bro-Kon Logistyka w likwidacji z siedzibą w Kamionce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.