Sprzedaż Stokrotki w IV kw. wzrosła ponad rynek dzięki nowym otwarciom

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2018 14:45

Sprzedaż całkowita w sklepach Stokrotka w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 11,7 proc. – wynika z danych Nielsena, przekazanych przez spółkę Emperia. Jest to więcej niż wzrost w kategorii „supermarkety”, który wyniósł 6,1 proc. i więcej niż sprzedaż detaliczna za ostatni kwartał ubiegłego roku, którą GUS wyliczył na poziomie 7,4 proc. Natomiast spółka Emperia szacuje, że sprzedaż porównywalna w Stokrotkach w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 5,5 proc. W całym ubiegłym Stokrotka otworzyła 65 sklepów.

Według Nielsena, w czwartym kwartale 2016 r. wzrost sprzedaży w Stokrotkach wynosił 9,6 proc.

Nielsen podał, iż w kategorii „hipermarkety” wzrost sprzedaży za czwarty kwartał 2017 r. wyniósł 1,5 proc. To mniej niż w analogicznym kwartale rok wcześniej (2,6 proc.).

Według Nielsena, kategoria supermarkety obejmuje sklepy Carrefour poniżej 2500 mkw., Carrefour Market, Simply Market, E.Leclerc poniżej 2500 mkw., Intermarche, Netto, Polomarket, Mila, Tesco poniżej 2500 mkw. Natomiast do kategorii hipermarkety Nielsen zaliczył sklepy Auchan, Tesco powyżej 2500 mkw., Carrefour powyżej 2500 mkw.,E.Leclerc powyżej 2500 mkw. i sklepy b1.

Przypomnijmy, że na koniec 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła łącznie 437 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2016 roku było 372 sklepy. Oznacza to, że siec powiększyła się w ubiegłym toku o 65 placówek. W czwartym kwartale 2017 roku otwarto łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku otwarto łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych. Wydatki inwestycyjne wyniosły 58,9 mln zł. Zarząd oczekuje, że do końca w 2018 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 120 nowych sklepów.

W styczniu tego roku spółka otworzyła 5 sklepów, a zamknęła 6, natomiast w lutym zostały otwarte dwie placówki. Obecnie sieć liczy zatem 438 sklepów.

Z prezentacji Emperii Holding wynika, że sprzedaż porównywalna w sklepach Stokrotka w czwartym kwartale 2017 r. wzrosła o 5,5 proc., w porównaniu do inflacji na poziomie 5,6 proc. Za cały rok 2017 sprzedaż LFL wzrosła o 2,8 proc., podczas gdy inflacja za ten okres, dla kategorii żywność i napoje bezalkoholowe, według danych GUS wyniosła 4,2 proc. 

Sprzedaż LFL w styczniu 2018 r. wzrosła w Stokrotkach o 5,3 proc. Natomiast sprzedaż ogółem w styczniu wzrosła rok do roku o 12,8 proc.

Średnia miesięczna sprzedaż z mkw. w Stokrotce IV kw. 2017 wynosiła 1 459 zł względem 1337 w IV kw. 2016 i była wyższa o 9,1 proc. Przy czym wyższa sprzedaż jest w sklepach Stokrotki otwartych niedawno - w latach 2013-15 - na poziomie 1520 zł/mkw. W tym samym czasie cały segment supermarketów zwiększył sprzedaż z mkw. z 1 338 w IV kw. 2016 roku do 1 425 zł w IV kw. 2017 roku. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.