Sprzedaż w sektorze FMCG w Europie rośnie

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 4 września 2017 14:55

Według danych firmy Nielsen, w drugim kwartale 2017 roku sprzedaż w sektorze FMCG w Europie, licząc rok do roku, wzrosła o 3,7 proc. To najwyższy wzrost od trzech lat.

Dane ze sklepów spożywczych w 21 krajach Europy pokazują wzrost o 2 proc. licząc w cenach sprzedaży i o 1,7 proc. licząc objętościowo.  

Jak uważa Olivier Deschamps, wiceprezes ds. usług detalicznych w Europie w firmie Nielsen, dynamiczny wzrost jest odzwierciedleniem czterech kluczowych czynników: poprawy kondycji niektórych gospodarek, szczególnie Francji i Hiszpanii, spadku bezrobocia w niektórych krajach, najwyższego od lat zaufania konsumenckiego i utrzymania w ryzach poziomu inflacji. - Czas świąt Wielkanocnych również miał tu niewielkie znaczenie – dodaje.

Najwyższy wzrost w drugim kwartale 2017 roku zanotowała Turcja – o 14,2 proc., a następnie Słowacja (+9,3 proc.) i Austria (+9,3 proc.). Na drugim końcu, z najniższym wzrostem znalazły się: Grecja (+1,9 proc.) i Dania (+1,2 proc.). Szwajcaria zanotowała 0,7 proc. spadku.

Wśród państw Europy Zachodniej, najlepszy wzrost dotyczył Włoch – plus 4 proc. Sprzedaż we Francji wzrosła o 3,2 proc., a w Niemczech o 2,3 proc.

Przypomnijmy, iż niedawno podawaliśmy, iż w drugim kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła aż o 8,1 proc. W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach wzrosła o 3,9 proc., a w hipermarketach o 1,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.