Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż wszystkich hipermarketów w Polsce w tym roku spadnie poniżej 30 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2018 10:00

Sprzedaż wszystkich hipermarketów w Polsce w tym roku spadnie poniżej 30 mld zł fot. Shutterstock

Hipermarkety ulegają w walce z małymi, nowoczesnymi sklepami – wynika z danych Euromonitor International. Jak przewiduje firma badawcza, w tym roku sprzedaż hipermarketów spadnie o 2,5 proc., do 29,8 mld zł, co będzie drugim rokiem spadku z rzędu. Segment powiększy się o dwie nowe placówki.

Jak wynika z danych Euromonitora, w 2017 r. sprzedaż hipermarketów w Polsce wyniosła 30,5 mld zł, w 2016 r. 31,4 mld zł, a w 2015 r. 30,6 mld zł. W latach 2015-2016 sprzedaż wzrosła o 2,5 proc., jednak w latach 2016-2017 obniżyła się o 2,8 proc. Na ten rok, w stosunku do roku 2017, Euromonitor prognozuje spadek o 2,5 proc., do 29,8 mld zł.

Dla porównania, w 2017 r. sprzedaż Biedronki wyniosła 11,08 mld euro, czyli ponad 45 mld zł.  Z kolei w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż Biedronki wyniosła 2,9 mld euro, co oznacza, licząc w euro, wzrost o 15,6 proc. 

Ponadto, firma badawcza szacuje, że na koniec tego roku liczba supermarketów w Polsce wyniesie 389 sklepów, wobec 387 w 2017 r. W 2016 r. było w Polsce 386 hipermarketów, a w 2015 r. – 384.

- Wartość sprzedaży i liczba hipermarketów w Polsce uległa stagnacji w 2017 roku. Szybki tryb życia, wzrost liczby małych gospodarstw domowych i preferencje dla mniejszych sklepów przyniosły w efekcie ciągłe przesuwanie się konsumentów w kierunku mniejszych placówek, co wpłynęło na stagnację w hipermarketach – podaje Euromonitor International, w informacji przesłanej dlahandlu.pl.

Jak oceniają specjaliści tej firmy badawczej, wojna cenowa pomiędzy konkurencyjnymi formatami spowodowała nasilenie konkurencji cenowej i ograniczoną rentowność wyników finansowych hipermarketów. - Z drugiej strony sklepy wielkopowierzchniowe, takie jak hipermarkety, nadal przyciągały znaczną liczbę konsumentów, ponieważ kanał oferuje konkurencyjne ceny za szeroki wybór produktów – zauważa Euromonitor.

Wiodący gracze w hipermarketach starają się odkrywać ten format na nowo i inwestować w nowe technologie, aby pozostać liczącymi się podmiotami na rynku. Na przykład, Auchan w 2017 roku wzmocnił swoją usługę online w Warszawie. Opcja usługi "kliknij i odbierz" oraz dostawa tego samego dnia zwiększyła dostępność. Zamówienia potwierdzone o godz. 12:30 mogą być dostarczone od godz. 18.00 tego samego dnia.

  • Bartosz 2018-07-11 20:00:42

    A gdzie Żabka?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.