Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż z mkw. Biedronki to 5,5 tys. euro

Autor: www.dlahandlu.pl 13 listopada 2014 10:47

Sprzedaż z mkw. Biedronki to 5,5 tys. euro

Jeronimo Martins podało, że w 2013 r. średnia sprzedaż z mkw. sklepu Biedronka wyniosła 5,5 tys. euro, co oznacza 10 proc. więcej w porównaniu do drugiego gracza na rynku dyskontów, który generuje sprzedaż na poziomie 5 tys. euro

Uwzględniając wzrost sprzedaży jako swój priorytet sieć zobowiązała się m.in. do:
- tempa sprzedaży zmierzającego do osiągnięcia 11 mld euro w 2017 roku wiedząc, że deflacja będzie jej wyzwaniem
- otwarcia minimum 300 nowych sklepów w bieżącym formacie (600 - 950 mkw) w latach 2015-2017 (czyli 100 sklepów rocznie). (Dotychczas w strategii do końca 2015 roku planowano otwieranie 300 sklepów rocznie. Oznacza to zatem redukcję planów na 2015 rok o 200 placówek - red.)
- EBITDA powyżej 6,5 proc.
- zainwestowania 700-800 mln euro

Wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce według różnych agencji badawczych wygląda następująco: PMR szacuje, że w 2015 r. będzie to 3,3 proc.,w 2016 r. 3,7 proc., a rok później 4,1 proc. Planet Retail prognozuje wzrost w przyszłym roku na poziomie 4,3 proc.; IGD podaje, że będzie to 4,8 proc., a CASE Advisors 2,8 proc.

Według danych Gfk na które powołuje się Biedronka, w 2013 r. 46 proc. handlu należało do tradycyjnych sklepów, a 54 do nowoczesnych. Według szacunków w 2017 r. 40 proc. rynku handlu będzie należało do tradycyjnych placówek, a 60 do nowoczesnych. W 2013 r. w Europie Wschodniej 75 proc. handlu to placówki nowoczesne, a 25 proc. - tradycyjne.

Przypomnijmy, przez dziewięć miesięcy 2014 r. Biedronka otworzyła 149 nowych sklepów. Na koniec ubiegłego kwartału posiadała łącznie 2527 placówek w Polsce. Skonsolidowana sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins od początku roku wynosi 9,333 mld euro. Oznacza to wzrost o 7,3 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. (po uwzględnieniu zmian w kursach walut, wzrost wynosi 6,9 proc.). Od początku roku sprzedaż like-for-like sieci Bieronka zmalała łącznie o 1,2 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.