Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Średnia wartość koszyka dermokosmetyków to blisko 100 zł

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2018 10:10

Dermokosmetyki, jak wskazują badania NeedforBeauty przeprowadzone przez agencję badawczą IQS, stanowią jedynie 5% okazji zakupowych wszystkich kosmetyków.

Ponad 80% klientów dermokosmetyków dokonuje zakupu offline. Średnia wartość dermo – koszyka wynosi 99,52 zł. Jako miejsce zakupu najczęściej wskazywana jest drogeria (56%). W dalszej kolejności znajdują się sklepy wielkopowierzchniowe (14%) oraz apteki (8%). Te ostatnie cenione są za podejście do klienta, możliwość konsultacji (niemal połowa zakupów dermokosmetyków poprzedzona jest konsultacją z farmaceutą) oraz zaangażowanie obsługi. Konsumenci dermokosmetyków to bardzo lojalna grupa klientów. Mają dokładnie sprecyzowane plany zakupowe. Spośród 92% osób, które planowały zakup dermokosmetyków, aż 65% planowało zakup konkretnej marki. We wszystkich kategoriach produktowych HairCare, FaceCare i BodyCare najważniejszym driverem zakupowym jest postrzeganie marki jako dobrej i zaufanej. Ważnymi aspektami produktu są także dopasowanie do rodzaju skóry czy włosów oraz postrzegana wysoka jakość, naturalne składniki oraz medyczny charakter. Istotne znaczenie ma również polecenie kogoś z rodziny lub znajomego. To, obok wypróbowania próbki kosmetyku i internetowych rekomendacji, szczególnie dobrze działający driver pre-store. W sklepie o zakupie może zdecydować wyróżniająca produkt ekspozycja oraz promocja cenowa. W porównaniu do ogółu kosmetyków, w dermokosmetykach szczególną uwagę przywiązuje się do składu produktu. Najważniejsze by był on naturalny (ale brak konkretnych składników). W kategorii BodyCare motywy wyboru produktu są zależne od płci: kobiety kierują się głównie kwestiami produktowymi, a mężczyźni wybierają kosmetyki z polecenia lub z reklamy w prasie i POSie.

- Dziś kupujemy przede wszystkim dermo-kremy do twarzy, rzadziej inne specyfiki przeznaczone do pielęgnacji twarzy, a jeszcze rzadziej dermokosmetyki do ciała czy włosów. Rozszerzenie świadomości dermokosmetyków może spowodować zwiększenie penetracji poszczególnych typów produktów – powiedział Bartosz Osiński, Lider projektu badawczego NeedforBeauty w IQS.

Po dermokosmetyki sięgają głównie osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające
w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców i dochodach wyższych niż przeciętne
(dochód GD powyżej 5000 zł). Konsumenci dermokosmetyków częściej niż inni skarżą się na swoje problemy skórne: cerę naczynkową, wrażliwą, a także z przebarwieniami. Coraz śmielej po dermokosmetyki sięgają panowie. Narzekają – w większym stopniu niż kobiety – na skórę trądzikową, z tendencją do powstawania niedoskonałości.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.