Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Średnia wartość paragonu w sklepie do 300 mkw. to 11,86 zł

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2016 12:11

Średnia wartość paragonu w sklepie do 300 mkw. to 11,86 zł

W kwietniu 2016 r. wartość sprzedaży, a także liczba paragonów z lodami, napojami i piwem była w małoformatowych sklepach znacznie wyższa niż miesiąc wcześniej wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

Liczba transakcji zakupu piwa oraz wydatki na ten alkohol wzrosły o ponad 10%. Więcej osób kupowało też napoje gazowane (wzrost liczby transakcji o 12% mdm), wodę mineralną czystą (o 20%) i smakową (o 30%). Największy skok zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży odnotowała kategoria wyróżniająca się największą sezonowością, czyli lody. W porównaniu z marcem wartość sprzedaży lodów impulsowych zwiększyła się o ponad 370%, natomiast wydatki na lody familijne wzrosły o 80%.
Całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. w kwietniu była wyższa o 1,5% niż w kwietniu 2015 r. i o 1% niż w marcu 2015 r. Liczba transakcji wzrosła w ujęciu rdr o 2,52%, natomiast w ujęciu mdm o 6,73%.

W kwietniu wzrosła liczba transakcji zakupu wszystkich najważniejszych dla sklepów małoformatowych kategoriami – alkoholi, napojów i produktów tytoniowych. Łączne wydatki klientów na alkohole były nieco niższe niż w kwietniu 2015 r., ale w porównaniu z marcem zwiększyły się o ponad 4%. Wzrost w ujęciu mdm to głównie zasługa większego popytu na piwo, natomiast za spadek w ujęciu rdr w dużej mierze odpowiada kategoria wódek.

Wódki smakowe w kwietniu 2016 r. sprzedawały się lepiej niż rok wcześniej, ale w porównaniu z poprzedni miesiącem odnotowano niewielkie spadki zarówno wartości ich sprzedaży (o niespełna 2%), jak i liczby transakcji (o prawie 1%). Łączna wartość sprzedaży wódek czystych spadła natomiast o prawie 6% w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 3% w porównaniu z marcem 2016 r. W omawianym okresie nieznacznie zmniejszyła się też liczba paragonów, na których występowała ta kategoria. Przyczyn tych spadków nie należy jednak upatrywać w zmianie preferencji konsumentów, lecz w fakcie, że obu okresach bazowych (w marcu 2016 r. i w kwietniu 2015 r.) wypadała Wielkanoc, która jest okazją do zwiększonej konsumpcji alkoholu, szczególnie wódek.

W kwietniu 2016 r. w sklepach małoformatowych do 300 m kw. odnotowano też spadek wszystkich typowo świątecznych kategorii, m.in. czekolad i wyrobów czekoladowych (klienci wydali na nie o 28% mniej niż w marcu), przypraw i dodatków kulinarnych, a także zup.
Średnia wartość produktów znajdujących się na jednym paragonie wyniosła w ostatnim miesiącu 11,86 zł, o 5,3% mniej niż miesiąc wcześniej i o 1,8% mniej niż rok wcześniej.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.