Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Średnia wartość zamówienia jedzenia z dowozem do domu to 43 zł

Autor: dlahandlu.pl 19 lutego 2015 12:24

Jak pokazuje raport „Polska na talerzu 2014", młodzi ludzie są głównymi odbiorcami oferty restauracji. Blisko 64% osób w wieku 18-24 lata korzysta z usług lokali gastronomicznych przynajmniej raz w tygodniu. Specjaliści twierdzą, że ta najbardziej aktywna część klientów restauracji chętnie wykorzystywałaby aplikacje mobilne i internet do rezerwowania stolików oraz zamawiania jedzenia do domu.

Według danych Instytutu Homo Homini, rok temu 64% Polaków zamawiało gotowe dania do domu lub pracy. Najczęściej do kontaktu z restauracją wykorzystujemy telefon. Biorąc jednak pod uwagę popularność nowoczesnych technologii w naszym kraju oraz ich powszechną dostępność, niebawem ten kanał komunikacji stanie się wiodącym. - Strona internetowa lub odpowiednio skonfigurowana aplikacja pozwalają na znacznie bardziej rozbudowaną i skuteczną komunikację z klientem, co bezpośrednio wpływa na ilość zamówień - zauważa Marcin Muras, dyrektor ds. rozwoju technologii w firmie UpMenu. - Nasze dane pokazują, że wskaźnik konwersji zamówień on-line, obrazujący jak odwiedziny na stronie internetowej przekładają się na liczbę zrealizowanych transakcji, w wypadku restauracji wynosi 6,29%. W Polsce sklepy internetowe osiągają przeciętnie wynik na poziomie 0,5% - 3%. To wyraźny sygnał, że dobrze przygotowana strona może znacznie wpłynąć na liczbę zamówień.

Na początku 2014 r. trzech na pięciu Polaków łączyło się z internetem za pośrednictwem smartfonów . Obecnie odsetek ten jest z pewnością większy, biorąc pod uwagę blisko 20% wzrost liczby użytkowników takich urządzeń w przeciągu ostatniego roku. Z aplikacji i stron mobilnych skorzystał jeden na czterech klientów restauracji.

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przy współpracy z SGH pokazały, że najczęściej jadamy w lokalach sieciowych, głównie pizzeriach, a jedynie co trzeci z nas odwiedza eleganckie restauracje. W wyborze klienci kierują się przede wszystkim jakością oraz smakiem potraw. Szczególną uwagę zwracają również na higienę, do której poziomu ma zastrzeżenia ponad połowa respondentów, którzy wzięli udział w badaniu.

- Klienci na stronie internetowej restauracji spędzają nieco ponad 4 minuty - stwierdza Anna Muras z UpMenu. - Połowa tego czasu to etap finalizacji zamówienia, a więc wybór potraw, formy płatności oraz podanie adresu dostawy. Restauratorzy mają więc jedynie dwie minuty na zainteresowanie i przekonanie klienta do swojej oferty. Najważniejsze okazują się wtedy estetyka strony, jej niezawodność, intuicyjna obsługa i bezpieczeństwo - mówi ekspertka.

Klienci cenią sobie również dostępność różnorodnych form płatności. Nadal ponad połowa z nas posługuje się przy zamawianiu jedzenia gotówką, lecz już co czwarty klient restauracji płaci on-line, a 17% wykorzystuje do regulowania rachunków karty płatnicze. Średnia wartość zamówienia w 2014r. wyniosła 43 zł, a jak wynika z danych UpMenu, im większa jest suma na rachunku, tym chętniej korzystamy z alternatywnych form płatności. Gotówką płaciliśmy średnio 35 zł, kartą - 50 zł, a on-line - 42,5 zł.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekonsulting 2015-06-26 01:16:33

    aplikacje do składania zamówień:

    artmetic.pl

  • www kwit pl 2015-02-20 09:39:04

    Młodzi ludzie (z tej grupy wiekowej) ponadto coraz częściej sięgają po żywność, korzystając z oferty e-sklepów. Poza oszczędnością czasu można też zaoszczędzić sporo pieniędzy. Wystarczy spojrzeć na to jak funkcjonuje kwit pl :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.