Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stacje paliw chcą pełnić rolę sklepu osiedlowego

www.portalspozywczy.pl 14 października 2014 17:01

Dziś ambicją większości graczy na rynku stacji jest, żeby rozwijać ofertę sklepową i docelowo pełnić rolę sklepu osiedlowego. To, jaki koncept będzie działał na stacji, w dużej mierze będzie zależało od jej lokalizacji. To położenie będzie determinowało, w jakim kierunku będzie rozwijana oferta danego punktu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Czy konsolidujący się rynek stacjii paliw może stać się w przyszłości istotnym graczem na rynku dystrybucji FMCG? Jak rozwijające się sieci stacji i sklepów przystacyjnych mogą zmienić układ sił na rynku handlowym w Polsce?

Moim zdaniem nie dojdzie w najbliższym czasie do zasadniczych zmian na rynku handlowym. Już dzisiaj stacje paliw i sieci sklepów konkurują o portfel tego samego klienta. Wiemy też niestety, że jeśli cena paliwa rośnie, to w portfelach naszych klientów pozostaje mniej środków na pozostałe zakupy. Natomiast ambicją większości operatorów na rynku paliwowym, w tym także firmy Statoil Fuel & Retail Polska jest zdobycie mocnej pozycji w handlu FMCG. Marże na sprzedaży paliw są niewielkie, a ich ceny są uzależnione od czynników politycznych, zarówno w Polsce, bo współpracujemy z państwowymi koncernami, jak i za granicą. Wszystkie niepokoje na świecie przyczyniają się do gwałtownych wzrostów lub spadków cen surowca. To nie służy prowadzeniu biznesu paliwowego, który staje się bardzo nieprzewidywalny. Z drugiej strony mamy bardzo wielu stałych klientów, którzy nasze stacje odwiedzają regularnie, kupując nie tylko paliwo, ale także korzystając z naszych sklepów i usług. Chcemy zbudować jak najszerszą grupę lojalnych klientów, gdyż pozwala to ustabilizować biznes. Cały rynek detaliczny idzie w tym kierunku. Jeśli klient pojawia się w supermarkecie, to sieć chce mu zaoferować jak najszerszą ofertę i jak najpełniej zaspokoić jego potrzeby. Jeżeli natomiast przyjeżdża na naszą stację paliw, to chcemy - żeby tak jak w parku handlowym - skorzystał z naszej kompleksowej oferty. Klient może u nas nie tylko zatankować paliwo, ale także zrobić zakupy, napić się kawy, czy skorzystać z oferty gastronomicznej oraz wielu innych usług. Handel i gastronomia to coraz ważniejsza, druga noga dla biznesu paliwowego nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Coraz częściej, szczególnie w przypadku niezależnych stacji, sprzedaż paliw jest jedynie dodatkiem do sklepu, restauracji, czy innego rodzaju działalności usługowej.

To sieci stacji paliw wykreowały w Polsce modę na kąciki gastronomiczne, kawowe i produkty typu food-to-go? Teraz sieci sklepów wprowadzają coraz mocniej tego typu ofertę.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,95

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.