Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stacje paliw odpowiadają za 3-4 proc. sprzedaży słodyczy

Autor: paliwa.pl 23 grudnia 2014 14:57

Stacja paliw to miejsce, gdzie konsument kupuje produkty impulsowe. Sprzedaż produktów z tej kategorii stanowi ok. 90% zakupów. Jest to związane z potrzebą konsumencką w tym kanale i specyfiką miejsca. Pozostałe 10% zakupów wykonują konsumenci, którzy chcą kupić drobny upominek, czyli tacy, który nie zadowolą się zwykłym Pawełkiem czy Snickersem. To tacy, którzy będą szukać czegoś nowego, luksusowego.

- Stacje paliw są kanałem alternatywnym, dzięki którym docieramy do większej grupy klientów. Na stacjach paliw w kategorii słodyczy najlepiej rotują produkty impulsowe, głównie batony. Oferta Wedla w tym kanele to przed wszystkim Pawełek, Bajeczny, WW i - nowość: CzekoWafel. Warto też zwrócić uwagę na kategorię tabliczek, w której poza naszymi najchętniej kupowanymi czekoladami - gorzką, mleczną i truskawkową bardzo popularna jest również Luksusowa mleczna z pełnymi orzechami. Istotnymi produktami w tym kanale są również praliny, idealnie nadające się na prezent czy drobny upominek. Dlatego też znajdziemy tutaj nasze Ptasie MleczkoŸ, WedLove, Lalibelle czy Baryłki - mówi Magdalena Kołodziejska z działu PR Lotte Wedel.

Zdaniem Magdaleny Kołodziejskiej kierowca to specyficzny typ klienta, który wyróżnia się przede wszystkim szybkością w podejmowaniu decyzji. Dla klienta na stacjach paliw nie jest aż tak bardzo ważna cena. Nawet wręcz przeciwnie - jest skłonny zapłacić za dany produkt więcej niż w innych punktach sprzedaży. Atrakcyjne dla niego są za to promocje typu: trzy sztuki, w cenie dwóch czy wielopaki.

Jak pokazują najnowsze badania, konsumenci poszukują nowości, są już zmęczeni tym samym asortymentem, oferowanym wszędzie. Czekolady, batony i wafle to najpopularniejsze produkty na stacjach paliw.

Wielkość rynku słodyczy konfekcjonowanych szacuje się na ok. 8 mld zł (udział stacji paliw w tym rynku wynosi ok. 3-4%) z tendencją wzrostową pomimo spowolnienia dynamiki tego wzrostu. W Polsce rynek słodyczy znacznie się rozwija, ale przeciętny polski konsument nadal spożywa mniej słodyczy niż większość mieszkańców UE.

Ktoś, kto przyjdzie na stacje z zamiarem zakupu Snickersa, znajdzie go chociażby na najniższej półce, natomiast nowość powinna być eksponowana w zasięgu wzroku, a najlepiej polecana przez sprzedawcę. Z doświadczenia z innych państw wiadomo, że mechanizm polegający na zachęcaniu kupującego przez kasjera do sięgnięcia po konkretny produkt zwiększa rotację 2-3 razy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.