Statoil wyjdzie ze sklepami convenience także poza stacje paliw?

Autor: wnp.pl 9 listopada 2015 11:19

Dzięki zmianie marki Statoil na globalne logo Circle K firma zamierza wejść do światowej ligi największych graczy na rynku stacji paliw i sklepów typu convenience. Ta inwestycja ma się zwrócić także na polskim rynku - przekonuje w rozmowie z wnp.pl Giedrius Bandzevičius, prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.

Kompletna zmiana wizualizacji sieci stacji tej wielkości to znaczący krok. Na ile zmiana logo na Circle K może się stać nowym impulsem do rozwoju, a na ile może powodować trudności związane z zastąpieniem dobrze znanego i ocenianego logo Statoil marką do tej pory zupełnie nieobecną w Polsce? Czy da się porównać tę sytuację z próbą wejścia na rynek zupełnie nowego gracza?

- Oczywiście postrzegamy tę zmianę jako okazję otwierającą nowe możliwości; w przeciwnym razie nie zdecydowalibyśmy się na nią. Cała operacja została dogłębnie przemyślana i zaplanowana. Nie wydaje mi się, żeby dało się porównać tę sytuację z wejściem na rynek zupełnie nowego gracza, bo to wszystko, co udało nam się osiągnąć przez te ponad 20 lat obecności w Polsce i to jak jesteśmy postrzegani przez polskich konsumentów, nie zniknie przecież z chwilą wymiany logo Statoil na Circle K na naszych stacjach. Nie zmienią się pracownicy, pozostanie marka paliw miles, oferta Simply Great Coffee itp. (...) Wprowadzając markę Circle K, najszerzej rozpowszechnioną w portfolio firmy Couche Tard, tak naprawdę wchodzimy do wyższej, globalnej ligi operatorów detalicznych. A wejście na poziom globalny otwiera mnóstwo możliwości w kontekście innowacji, pod względem ekonomii skali, czy stworzenia czegoś takiego jak produkt flagowy, w rodzaju Big Maca firmy McDonald ’s.

Istotne jest również, że zmiana barw firmowych nastąpi najpierw w 2016 roku w Norwegii i Szwecji, podczas gdy Polska zaplanowana jest w tym procesie na rok 2017. Dzięki temu będziemy przygotowani na wszelkie ryzyka czy wyzwania, jakie ten proces przyniesie i będziemy w stanie uniknąć błędów popełnianych na innych rynkach. Mam jednak poczucie, że nie będzie trudno przekonać naszych klientów do nowego logo, podobnie jak tę potrzebę przejścia na poziom globalny i szanse z tym związane świetnie rozumieją nasi pracownicy czy franczyzobiorcy. Jestem głęboko przekonany, że podjęliśmy właściwą decyzję, która będzie procentować w przyszłości.

Czy możliwe jest wejście spółki także na polski rynek sklepów poza stacjami paliw z marką Circle K?

- Nie wykluczam takiej ewentualności, obecnie testujemy dwa pierwsze sklepy typu convenience nie związane ze stacjami paliw na rynku litewskim i estońskim, w centrach Wilna i Tallina. Działają one pod marką Statoil, a docelowo zapewne Circle K. To placówki o powierzchni ok. 90 mkw. i taką wielkością jesteśmy zainteresowani, na pewno nie będziemy otwierać supermarketów. Prawdopodobnie powstanie jeszcze kilka kolejnych placówek testowych w krajach, jak na Litwie i w Estonii, w których posiadamy bardziej dominującą pozycję niż w Polsce. Jeżeli uznamy, że odniosły one tam sukces i będziemy widzieli potencjał w tym rynku, niewykluczone, że podobne sklepy pojawią się także w Polsce. Oceniam, że okres testowania tego formatu potrwa około 2-3 lat, więc tego typu sklepy - jeśli podejmiemy taką decyzję - mogłyby się pojawić na polskim rynku najwcześniej w okolicach 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.