Statystyczny hipermarket ma w promieniu kilometra 10 sklepów dyskontowych

Autor: analiza Market Side dla Wiadomości Handlowych 15 czerwca 2015 12:13

Spółka Market Side obliczyła, że pięć lat temu statystyczny hipermarket miał w promieniu kilometra sześć sklepów dyskontowych, obecnie jest ich 10. Zakładając, że każdy notuje roczne obroty na poziomie około 15 mln zł, otrzymamy kwotę 150 mln zł (wydawaną przede wszystkim na artykuły spożywcze), którą dyskonty ściągają ze strefy oddziaływania przeciętnego hipermarketu. Najwięcej problemów mają z tym hipermarkety E.Leclerc - podają "Wiadomości Handlowe".

Jeśli chodzi o supermarkety, najbardziej pokrywające się z dyskontami lokalizacje mają E.Leclerc (znów), Carrefour Market oraz Piotr i Paweł.

Najrzadziej z dyskontami sąsiadują sklepy SPAR, które działają głównie w mniejszych miejscowościach.

Wraz ze wzrostem liczby placówek sieci dyskontów coraz silniej konkurują pomiędzy sobą (szczególnie wyraźnie widać to w zachodniej Polsce i na Śląsku).

Już połowa Lidli ma w strefie 500 metrów przynajmniej jedną Biedronkę. W przypadku Aldiego wskaźnik ten wynosi 57 proc., a dla Czerwonej Torebki - aż 71 proc.

Przeczytaj także:

Więcej www.wiadomoscihandlowe.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,69

  • Śr

    7,04

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.