Statystyczny Polak robi zakupy spożywcze w 6 różnych sklepach

Autor: TNS 7 września 2016 10:06

Polacy zmieniają zachowania zakupowe. Wśród czynników, które zwiększają częstotliwość zakupów w określonym sklepie – poza ceną – wyraźnie widać znaczenie dobrej lokalizacji sklepu, atrakcyjnych promocji, dogodnych godzin otwarcia i miłej obsługi. Póki co, żadna sieć sklepów nie oferuje tego pod jednym dachem, przez co przeciętny Polak robi zakupy spożywcze średnio w 6-ciu różnych miejscach - czytamy w publikacji TNS Global.

Jak opisuje raport TNS, smart shopping to nie tylko codzienne strategie, ale też narzędzia ułatwiające kupowanie. Na tym gruncie nie obserwujemy jednak rewolucji, a co najwyżej – powolną zmianę. W Polsce bowiem nadal dobrze mają się gazetki promocyjne. Dla części kupujących to ważne źródło informacji – 16% Polaków regularnie przegląda je przed zakupami spożywczymi. I choć rośnie liczba zainteresowanych mobilną dystrybucją gazetek, czy aplikacjami zawierającymi promocje, to starzejące się społeczeństwo gwarantuje, że gazetki z dnia na dzień nie znikną z naszych skrzynek pocztowych.Z roku na rok rośnie grupa kupujących przez Internet – głównie produkty niespożywcze – bo codzienne zakupy spożywcze online w Polsce są nadal nowinką. Szacuje się, że tego typu zakupy choć raz zrobiło tylko 4% polskich internautów.

W przypadku większych i droższych zakupów Polacy dobrze nauczyli się, że różnice w cenach potrafią być duże. Do najbardziej opłacalnych zakupów internetowych zaliczamy więc ADG/ RTV, telefony i książki. Jednak nic bardziej mylnego, że w tym przypadku cena jest jedynym kryterium wyboru, bardzo istotna jest wiarygodność sklepu internetowego i koszty dostawy (oba wskazywane przez więcej niż połowę kupujących). Z kolei ci z nas, którzy kupują przez Internet produkty spożywcze szczególnie cenią sobie szeroki asortyment i szybkość zakupów.

Jak podkreśla TNS, stajemy się coraz bardziej bogatszym społeczeństwem i coraz więcej uwagi zwracamy „jak” kupujemy, a nie tylko „co” (i po ile). Dlatego bez względu na to, czy robimy to online, czy offline, chcemy kupować szybko i sprawnie, a nie polować na okazje i jeździć z jednego krańca miasta na drugi w poszukiwaniu oferty z gazetki. Chcemy robić zakupy wygodnie – w łatwo dostępnym miejscu, blisko, w miejscu, gdzie spotkamy się z dobrą obsługą.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.