Stokrotka: Nie stać nas na płacenie pośrednikom. Oszczędności zainwestujemy w ceny

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2013 13:40

Jak wynikało z badań prowadzonych zarówno wśród klientów jak i nieklientów sieci Stokrotka duża grupa badanych (odpowiednio 41 i 31 proc.) jako minus supermarketów wskazywała wysoką cenę oraz długie kolejki (odpowiednio 24 i 17 proc.). Dlatego władze firmy postanowiły, że jedną ze strategicznych celów będzie zmiana postrzegania cenowego.

Firma chce to osiągnąć m.in. dzięki uruchomieniu własnego centrum logistycznego w Teresinie, które ruszyło na początku lipca. Jak mówił prezes Dariusz Kalinowski podczas konferencji z dziennikarzami - Nie stać nas na to, żeby płacić pośrednikom., bo chcemy dać niższe ceny klientom. Oszczędności, które zostały poczynione dzięki renegocjacji 300 kontraktów z producentami i stworzeniu własnej logistyki zostaną zainwestowane w ceny dostępne dla konsumentów. Musimy precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy tanio, szybko oraz kupować produkty do wygodnego przygotowania w domu. Oczekują jednocześniego szerokiego wyboru i świeżego asortymentu. Właśnie pod tym kątem dokonaliśmy wszelkich zmian w naszej ofercie. Rozwijamy asortyment marki własnej, dodając produkty z najniższej i średniej półki cenowej, poprawiliśmy jakość produktów z kategorii warzyw i owoców dzięki przejęciu logistyki oraz będziemy inaczej eksponowali ceny przez co zamierzamy zmienić postrzeganie cenowe Stokrotek - zadeklarował prezes.

Jak wynika z wypowiedzi Rafała Melanowicza, dyrektora handlowego sieci Stokrotka liczba indeksów sklepu zostanie utrzymana. Zmieni się jednak podział procentowy pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktów. - Chcemy utrzymać szeroki wybór, bo to jest naszym wyróżnikiem, który doceniają klienci. Zamierzamy jednak zwiększyć liczbę produktów gotowych do szybkiego przygotowania w domu oraz półproduktów, bo tego coraz bardziej poszukują konsumenci. Chcemy także mocniej wyeksponować nasze atuty cenowe, dzięki nowym standardom wizualizacji i promocji. Na końcach regałów, w strefach dobrej widoczności chcemy promować nasze hity cenowe. Dzięki temu w trwały sposób zamierzamy zmienić naszą percepcję cenową i przekonać do siebie większą liczbę klientów - zapowiada Melanowicz.

W Stokrotkach dostępnych jest od 5,5 do 9 tys. indeksów w zależności od wielkości i lokalizacji sklepu. To o 4 razy więcej niż w sklepach dyskontowych, z którymi supermarkety Stokrotka konkurują na wielu rynkach lokalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.