Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków

Autor: dlahandlu.pl, PB 13 lutego 2019 15:01

Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków Fot. za Stokrotka/Facebook

Sieć Stokrotka, po integracji sklepów Aldik i Sano, wkrótce będzie liczyć około 550 sklepów, co oznacza rozwój sieci o 25 proc. w ciągu roku. A to jeszcze nie koniec - Maxima Grupė zapowiada otwieranie kolejnych placówek oraz przygotowuje zaplecze finansowe do inwestycji. Co oznacza to dla sieci Stokrotka? Większą siłę zakupową, a co za tym idzie możliwość obniżki cen w sklepach lub podwyżki marż, a także potencjał do dalszych przejęć.

Na początku lutego Maxima Grupė, właściciel sieci handlowych w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, ogłosiła strategię działania do 2025 r. Zakłada ona dalszą ekspansję międzynarodową. Planowane są inwestycje w wysokości 600 milionów euro w ciągu 7 lat w istniejących i nowych sklepach oraz coroczny wzrost obrotów o 7 proc.

Spółka wcześniej informowała, że w swoich planach ekspansji szczególny nacisk położy na polski rynek. Ze 120-140 nowych sklepów planowanych na pięciu rynkach w 2019 roku, wiele zostanie otwartych w Polsce. - Nie możemy obecnie podać konkretnych liczb, ale jesteśmy zdecydowani utrzymać szybkie tempo wzrostu w Polsce w przyszłym roku – zapewniał prezes grupy Dalius Misiūnas pod koniec ubiegłego roku.

W grudniu ubiegłego roku Maxima Grupe poinformowała o przejęciu 36 sklepów sieci Sano. Połączenie Stokrotki i Sano zostało sfinalizowane 1 lutego 2019 r. Zmiana nazwy sklepów będzie przebiegała stopniowo. Pierwsze dziewięć sklepów Sano w Bydgoszczy zmienia szyld na Stokrotka od 14 lutego. Rebranding obejmie również pozostałe sklepy tej sieci w innych miastach, m.in. Kołobrzegu i Koszalinie. Zakończenie procesu planowane jest w ciągu pierwszej połowy bieżącego roku.

Jak ocenia Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ SA, wzrost liczby sklepów Stokrotka do 550, z około 440 rok wcześniej, można uznać za spore osiągnięcie. - W podobnym tempie rośnie szybko rozwijająca się sieć Dino – zauważa analityk. Maxima planuje utrzymać tempo otwarć. - Podobna ilość otwarć jak w roku ubiegłym oznaczałaby zwiększenie liczby sklepów w sieci o 18 proc. - to w dalszym ciągu bardzo dobry wynik – ocenia Jakub Viscardi.

Jego zdaniem trudno jest oszacować potencjał całego rynku detalicznego w Polsce jeśli chodzi o docelową liczbę Stokrotek. - Zważywszy, że koncentracja sieci sklepów Stokrotka w Polsce południowo-wschodniej jest dużo większa niż w innych regionach kraju, potencjał do zagospodarowania jest na pewno duży, jednak będzie on też zależał o kilku czynników, jak chociażby tempa zwiększania udziałów handlu nowoczesnego nad tradycyjnym, czy ukształtowania się finalnej struktury na rynku i udziału konkretnych formatów w sprzedaży ogółem – mówi analityk DM BOŚ SA.


  • Ja 2019-02-15 00:32:19

    Jak dostane wiecej w stokrotce wyplaty niz w dino to chetnie sie zatrudnie

  • Mariola 2019-02-14 21:56:30

    Moim zdaniem nie ma problemu z pracownikami , oczywiście chodzi o pracowników w wieku przed emerytalnym takich nie chcę się zatrudniać chociaż są to ludzie doświadczeni i myślący na dobro dla Firmy ,przykład zatrudnienia osób młodych , którzy dyskryminują osoby starsze, w tej sytuacji gdzie dyrekcja znajduje się w dużej odległości od punktów detalicznych , za mały kontakt z punktami opiekunów danego rejonu, kamera nie powie co mówią pracownicy , którzy upatrzą sobie ofiarę . Pozdrawiam

  • Grażyna 2019-02-14 14:14:57

    Jest jeden podstawowy problem. Brak ludzi do pracy. Sklepów dużo, a pracowników jak na lekarstwo. Ci, którzy są zatrudnieni, pracują często ponad siłę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6949
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.