Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stokrotka stawia na rozwój produktów marki własnej

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2014 18:01

Sieć supermarketów Stokrotka do końca 2015 r. planuje potroić udziały marki własnej w swoich całkowitych obrotach. Obecnie produkty private label generują 5 proc. obrotu sieci. Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki oraz Emperia Holding zapowiada, że za półtora roku może to być nawet 15 proc. obrotu. Cały czas doskonalimy nasz asortyment. Szczególny nacisk kładziemy i będziemy kładli na produkty świeże. Zwiększony zostanie udział w sprzedaży marki własnej i kategorii non-food. Tę ostatnią jednak traktujemy jako uzupełnienie naszej podstawowej oferty.

Co z marką własną?
Planujemy, że docelowo we własnym supermarkecie, który oferuje ok. 10 tys. indeksów, ok. 15 proc. obrotu będą generowały produkty marki własnej. To naszym zdaniem przyzwoity poziom, choć niektóre sieci chcą osiągnąć nawet 30 proc. obrotu z private label. Nasz plan jest optymistyczny, bo dzisiaj mamy w ofercie 450 produktów marki własnej, które generują ponad 5 proc. obrotu. Jest szansa na to, że zbliżymy się do poziomu około 15 proc. obrotu już na koniec 2015 roku. W związku z tym, że kolejne produkty będą z grupy tych słabiej rotujących, wydaje się, że do wygenerowania 15 proc. obrotu na marce własnej potrzebne będzie przynajmniej 1500 indeksów.
W Stokrotce jest jeszcze miejsce na nowości marek własnych, również w bardzo popularnych i obrotowych kategoriach. Mam tu na myśli takie produkty jak pieluchy, napoje gazowane, mleko świeże, masło czy sery żółte. Rozpoczęliśmy też proces wdrażania produktów marek własnych w kategorii owoców i warzyw. Dlatego też szacujemy, że udział ten będziemy w stanie osiągnąć przy ok. 1200-1300 produktach.

W jakim segmencie marki własnej inwestycje będą największe?
Analizując tendencje rynkowe, doszliśmy do wniosku, że segment dyskontowy oraz mainstream to główne segmenty w których chcemy rozwijać markę własną w Stokrotce. W związku z tym wprowadzając nowe produkty będziemy skupiać się na produktach bardzo dobrej jakości, ale o relatywnie niższej cenie od liderów rynkowych. Duży nacisk kładziemy na jakość produktów i tę wartość chcemy mocno i jasno komunikować naszym klientom. W tym celu na nasze półki planujemy wprowadzić blisko 300 bardzo dobrych jakościowo produktów. Będą one występować, pod nowym, silnie kojarzonym ze Stokrotką logotypem. W dalszym ciągu będziemy także rozwijać półkę dyskontową, w której planujemy wdrożyć ok. 300 nowych SKU.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.