Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stokrotka stawia na towary świeże, produkty convenience i marki własne

Autor: portalspozywczy.pl 1 marca 2013 18:23

Stokrotka stawia na towary świeże, produkty convenience i marki własne

Grupa Emperia Holding ogłosiła nową strategię rozwoju dla sieci supermarketów Stokrotka. Już w tym roku ruszy nowy system logistyczny obsługujący sklepy, wdrożona zostanie nowa strategia asortymentowa, cenowa, operacyjna i marketingowa. Władze firmy chcą także przyspieszyć rozwój sieci do 30 placówek rocznie.

Od kilku miesięcy czekaliśmy na zapowiadaną przez władze firmy Emperia nową strategię dla Stokrotki. Dzisiaj zarząd spółki ogłosił plany wobec sieci ponad 200 supermarketów, projekt nosi nazwę "Nowa - jeszcze lepsza Stokrotka" i został podzielony na kilka części.

Firma chce wdrożyć, m.in. nową strategię asortymentową, która zakłada utrzymanie szerokiego asortymentu od 6 do 10 tys. produktów, rozszerzenie asortymentu convenience (w wygodnych opakowaniach, wstępnie przygotowanych do gotowania oraz produktów gotowych do jedzenia). Sieć chce zwiększyć znaczenie produktów regionalnych i położyć nacisk na towary fresh, czyli mięso, wędliny, nabiał, a także warzywa i owoce. - Tym co różni nas od dyskontów jest sposób sprzedaży produktów świeżych, m.in. za pośrednictwem lady serwisowej, to nasza ogromna przewaga, którą będziemy chcieli wykorzystać - mówi Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka i wiceprezes Emperii.

Stokrotka będzie także inwestować w rozwój asortymentu private label. - Obecnie na półkach naszych sklepów można znaleźć ok. 350 produktów marki własnej. Chcemy aby w 2015 r. ich udział w sprzedaży sięgnął 17 proc. Pracujemy obecnie nad portfolio produktów pierwszej ceny in ze średniej półki - tłumaczy prezes spółki Stokrotka. Według Kalinowskiego docelowy udział marki własnej może sięgnąć nie więcej niż 20 proc.

Konkurencyjność i atrakcyjność Stokrotki ma podnieść nowe podejście do cen. Nowa strategia zakłada m.in. bardziej agresywne zarządzanie cenami towarów marki własnej w segmencie ekonomicznym, uelastycznienie polityki cenowej, wdrożenie nowej ekspozycji towarów i nowego modelu działań promocyjnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • konsument 2013-03-04 20:16:04

    "Firma chce wdrożyć, m.in. nową strategię asortymentową, która zakłada utrzymanie szerokiego asortymentu od 6 do 10 tys. produktów,"

    I tak są jeszcze produkty, których nie widać w tej sieci, a są w innych np. w ramach jednego producenta, jednej kategorii, ale i tak oczywiście lepiej niż w dyskontach.



    "Sieć chce zwiększyć znaczenie produktów regionalnych i położyć nacisk na towary fresh, czyli mięso, wędliny, nabiał, a także warzywa i owoce. - Tym co różni nas od dyskontów jest sposób sprzedaży produktów świeżych, m.in. za pośrednictwem lady serwisowej, to nasza ogromna przewaga, którą będziemy chcieli wykorzystać"

    Zakupy w samym dyskoncie ? Sam paczkowany ser, sama paczkowana wędlina, mięso ? Mięso większość (odrobinę bardziej zorientowanych) i tak kupuje na stoiskach firmowych np. w halach targowych. Sklep bez lady serwisowej z wędlinami, serami etc. to nie jest sklep ;)



    "Stokrotka będzie także inwestować w rozwój asortymentu private label. - Obecnie na półkach naszych sklepów można znaleźć ok. 350 produktów marki własnej. Chcemy aby w 2015 r. ich udział w sprzedaży sięgnął 17 proc. Pracujemy obecnie nad portfolio produktów pierwszej ceny in ze średniej półki"

    Część opakowań wydaje się jakaś nijaka ? Przydałaby się marka z logo np. "Stokrotki", brakuje sporej ilości produktów np. w kwestii tego co ma konkurencja np. jogurt, serek, chipsy (trzeba przyznać Biedronce, że smakowo ich szynkowe są równie "dobre" co znacznie droższe, jak Lays czy Chrunchips. Klient dostaje produkt nie tylko tańszy, ale także dobry), orzeszki, mleko, przekąski, słodycze, nabiał itd. itp. W Biedronce czy innych sieciach strategia jest taka, że ich produkty mają w większości "normalne" (czekolada to czekolada, ma wyglądać ładnie) opakowania, są dostarczane przez uznane marki-producentów, pod inną nazwą, raczej z dobrą jakością. Sama niska cena, bez jakości (już niezależnie czy dostarcza to znana czy mniej firma) w dłuższej perspektywie nie przekona wielu ludzi.

    Kolejną rzeczą na plus jest wystrój sklepów, ułożenie towarów, przejrzystość, czystość, porządek. Część małych dyskontów czy np. małych sklepów dużych sieci typu Carrefour jak Market (czyli małe) to często syf, brud, kolejka nawet przy kilku osobach, ale jak się oszczędza na ludziach...pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, a oszczędności mogą wyjść bokiem. Dodatkowo dobrze jest mieć punkt lotto, a drogeria w ramach jednego budynku to raczej plus. Kończąc robienie zakupów wyłącznie w sieciach jak np. Aldi czy Biedronka wydaje się niewyobrażalne...Stokrotka przy odpowiedniej polityce może przyciągnąć trochę klientów z dyskontów, pytanie czy walka jakość/cena w tej kategorii przełoży się na odpowiednią ilość, która da oczekiwane zyski.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.