Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP: Marże sieci sięgają nawet 30 proc.

www.portalspozywczy.pl 30 października 2017 20:13

- Według naszych informacji, żaden producent nie wystąpił do tej pory do UOKiK z prośbą o podjęcie interwencji w trybie przewidzianym w ustawie. Zakłady dobrze wiedzą, że sieci przekazują sobie nawzajem informacje i każdy, kto zgłosi sprawę do Urzędu, narazi się na reperkusje i nigdy więcej do sieci nie wejdzie - mówi prof. dr hab. Andrzej Pisula, ekspert Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP są zdania, że Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi, która weszła w życie 12 lipca 2017 roku, nie poprawi sytuacji producentów w relacjach z sieciami handlowymi.

- W pierwszym odruchu sieci postraszyły firmy, że będą kupowały mięso z zagranicy. Założenia ustawy przewidują bowiem, że każdy kontrahent generujący obroty z sieciami na poziomie minimum 50 tys. zł może złożyć skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd ma wówczas obowiązek wszczęcia procedury wyjaśniającej. To był ten „hak” na sieci, które bały się tego typu działań – mówi Janusz Rodziewicz, prezes zarządu głównego Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej.

Szef SRW RP przyznaje jednak, że po tym, jak prawnicy sieci handlowych dokładnie wczytali się w ustawę, okazało się, że nie jest ona tak groźna dla detalistów, jak się początkowo wydawało.

- Jeszcze przed wejściem w życie ustawy zlikwidowano opłaty półkowe, co jest akurat dobrym skutkiem ustawy. Rozliczanie net-net, które powstało w to miejsce, podwyższyło marżę, ale sklepy z tego powodu nie obniżyły cen. Natomiast po wejściu ustawy w życie sieci nie zrezygnowały z opłat półkowych, a wręcz wracają do nich, co stanowi poważny problem dla branży. Marże sieci są horrendalne i sięgają nawet 30 procent. Detalistów stać nawet na to, żeby sprzedawać przez tydzień np. schab w dumpingowej cenie 8,90 zł/kg jako towar impulsowy – mówi Rodziewicz.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.