Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Strata Grupy EM&F na poziomie 59 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 1 września 2015 09:14

Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej Grupy EM&F wzrosły w pierwszej połowie roku o 10 proc. r/r do 1 287 mln zł.

Najwyższy udział w sprzedaży Grupy EM&F ma Grupa Smyk (43 proc. udział), oznacza to wzrost przychodów o 9 proc. r/r do 569 mln zł, co było wynikiem wzrostu sprzedaży LFL (+9,1% r/r), jak i rozwoju sieci sklepów.

W Grupie Empik zanotowano wzrost o 5 proc. r/r do 439 mln zł, co było wynikiem wzrostu sprzedaży LFL sklepów Empik (+2 proc. r/r), jak i rozwoju sieci sprzedaży.

Segment e-commerce wzrósł o 46 proc. r/r do 137 mln zł, przy tym odnotowano dwucyfrowe dynamiki praktycznie we wszystkich kategoriach produktowych.

W Grupie Optimum zanotowano wzrost o 4 proc. r/r do 141 mln zł, przy wysokim wzroście sprzedaży marki Converse na rynku polskim, a także znaczącym wzroście przychodów ze sprzedaży kosmetyków i produktów optycznych (Chanel, Bausch & Lomb) w Czechach.

W I połowie 2015 r. przychody ze sprzedaży LFL Grupy EM&F (na porównywalnej grupie punktów
handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły o 9,8 proc. r/r. Wysokie dynamiki sprzedaży LFL zostały odnotowane we wszystkich segmentach.

Marża brutto w ujęciu nominalnym wzrosła o 9% r/r do 537 mln zł.

W I połowie 2015 r. Grupa odnotowała stratę netto z działalności kontynuowanej na poziomie 59 mln zł, w porównaniu do starty netto w wysokości 47 mln zł w I połowie 2014 r. Co istotne, zwiększenie straty wynika przede wszystkim z wyższych kosztów finansowych netto, na które składają się:
-wyższe koszty z tytułu odsetek od kredytów i pożyczek (co wynika z wyższego poziomu zadłużenia i wyższych stawek procentowych);
-wyższe pozostałe koszty finansowe (głównie rozliczanych w czasie opłat początkowych kredytów i kosztów pozyskania finansowania, opłaty za gotowość oraz inne opłaty manipulacyjne); które zostały częściowo skompensowane przez wyższe dodatnie różnice kursowe.

Na koniec I połowy 2015 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 317 163 mkw. i liczyła 563 placówki, z czego 115 placówek (o łącznej powierzchni 34 999 mkw.) dotyczy działalności zaniechanej w segmencie Szkół Językowych. W II kwartale 2015 r. w ramach działalności kontynuowanej Grupy EM&F zostały otwarte 4 sklepy i zamknięte 4 sklepy. Natomiast w ramach działalności zaniechanej Grupa zbyła na rzecz podmiotów zewnętrznych i/lub zamknęła 22 placówki.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.