Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Strategia omnichannel przynosi wymierne efekty

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2016 20:35

Showrooming, czyli zjawisko oglądania produktu w sklepie stacjonarnym, a kupowania w internetowym może być niekorzystnym trendem dla detalistów, jeśli w porę nie przebudują swojego biznesu tak, aby korzystał w jak najszerszym stopniu z koncepcji omnichannel, czyli zintegrowanej sprzedaży wszechkanałowej.

– Z badań wynika, że 76 proc. klientów szuka produktów w sklepie tradycyjnym, a kupuje online. Ważne jest dla nich, aby przed zakupem dotknąć produkt i zadać pytania sprzedawcy, a potem dokonać zakupu online po najniższej cenie – tłumaczy prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Obecnie coraz więcej detalistów zastanawia się, jak mogą ten trend wykorzystać z korzyścią dla zwiększenia sprzedaży. Rozwiązania mogą szukać w nowym zjawisku, jakim jest omnichannel, czyli sprzedaż wszechkanałowa, w której wszystkie kanały online i offline są mocno ze sobą zintegrowane. 

– Trzeba tworzyć atrakcyjne możliwości zakupu we wszystkich kanałach sprzedaży, skorzystać z siły opinii i rekomendacji klientów internetowych, sprzedawać na Facebooku, tworzyć atrakcyjne programy lojalnościowe i wykorzystywać siłę newsletterów. W Polsce jeszcze niewiele sklepów decyduje się na integrację działań we wszystkich kanałach. A z raportu Forrester Research wynika, że 48 proc. detalistów, którzy postawili na omnichannel, odnotowało wzrost przychodów, a 25 proc. potwierdziło wzrost zysków – mówi prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.