Strategia Walmarta jest skuteczna. Detalista zmniejsza dystans do Lidla i Aldiego

Autor: dlahandlu.pl za chainstoreage.com 18 sierpnia 2017 11:09

Walmart odnotował lepsze niż oczekiwano wyniki za drugi kwartał. Sprzedaż rosła zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w kanale internetowym.

Całkowity przychód firmy Walmart za okres kończący się 31 lipca br. wzrósł o 2,3 proc., do poziomu 123,3 mld USD, przewyższając tym samym oczekiwania analityków. Wizty w sklepach w USA wzrosły o 1,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż like-for-like, z wyłączeniem paliwa, wzrosła o 1,7 proc.. To był 12. z rzędu kwartał zakończony wzrostem sprzedaży. 

Transakcje online wzrosły aż o 60 proc., dzięki licznym inwestycjom detalisty, w tym przejęciu takich e-sklepów jak Moosejaw i Modcloth, oraz rozszerzeniu asortymentu.

Zysk netto sprzedawcy spadł o 23 proc. do 2,9 mld USD, czyli do 96 centów na akcję.

Walmart szczególny wzrost sprzedaży zanotował w kategorii żywności. Sieć zanotowała w tej kategorii najlepszy wynik od pięciu lat, co jest nie bez znaczenia wobec najgroźniejszych konkurentów: sieci Aldi, Lidla i Amazona.

Neil Saunders, dyrektor zarządzający GlobalData Retail, powiedział, że kontynuacja inwestycji Walmarta w niskie ceny przyczyniła się do sukcesu sieci w sprzedaży produktów spożywczych. 
- Sektor spożywczy wchodzi w jedną z najtrudniejszych faz. Uważamy, że Walmart jest na dobrej drodze do dalszych wzrostów i sprosta presji cenowo-marżowej - powiedział Saunders. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,50

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.