Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sukces związkowców - większość sieci w Wigilię zamknie sklepy o godz. 14

Autor: wyborcza.biz 17 grudnia 2014 12:41

O skrócenie czasu pracy w Wigilię związkowcy apelowali do pracodawców przez ostatnie siedem lat. W tym roku większość sieci handlowych obiecała zamknąć sklepy o godzinie 14. Od każdej reguły są jednak wyjątki - informuje wyborcza.biz.

W oficjalnym komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Piotr Duda, przewodniczący związku, przekonuje, że przedłużanie godzin pracy sklepów w Wigilię do godziny 16 czy nawet 18 nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Według Dudy praca w tym dniu w godzinach południowych jest złym obyczajem.

W tym roku na postulat związkowców odpowiedziała większość obecnych na naszym rynku sieci handlowych. Co prawda już od trzech lat dyskonty systematycznie skracały godziny pracy, ale dopiero w tym roku związkowcy mówią o sukcesie swojej akcji - czytamy w wyborczej.biz.

Alfred Bujara zaznacza, że okres przedświąteczny to dla pracowników handlowych czas zdwojonego wysiłku, bo godziny pracy często się wydłużają. Problem dotyczył zwłaszcza pracujących w handlu kobiet, bo z danych NSZZ "Solidarność" wynika, że aż 72 proc. wszystkich pracowników tego sektora to właśnie panie.

24 grudnia o 14 zamkną się drzwi sklepów należących do takich sieci jak: Kaufland, Biedronka, Lidl, Tesco, Makro Cash, Intermarche czy Praktiker. Godzinę wcześniej do domu pójdą pracownicy sieci Castorama.

Do skróconego czasu pracy w Wigilię związkowcom najtrudniej było przekonać sieci Auchan i Carrefour. Pracownicy sklepów tej marki będą musieli pracować do 15.

Nie wszystkie sieci handlowe do apelu związkowców się dostosowały. W Wigilię sklepy Żabka i Fresh Market skończą pracę o 16.

Według danych Polskiej organizacji Handlu i Dystrybucji w handlu ogółem zatrudnionych jest ponad 2,170 mln pracowników. 480 tys. osób pracuje w sektorze handlu nowoczesnego, który skupia dyskonty, supermarkety i hipermarkety.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • suchy 2014-12-18 13:00:06

    To niech klienci przestaną łazić w Wigilię na zakupy, bo o 13 nagle sobie przypominają, że "łomatko, barek z wódką pełny, ale karpia zapomnieliśmy kupić!".



    Na zrobienie zakupów jest mnóstwo czasu wcześniej, a jak ktoś zapomniał czegoś kupić - trudno, przeżyje przez 2 dni, najwyżej jedzenie będzie niedoprawione, będzie 1 potrawa mniej, albo naczynia będą nieumyte bo brak płynu lub będą się podcierać gazetami, bo zabrakło srajtaśmy.



    Wtedy za rok będą już pamiętać, że o zapasy trzeba zadbać WCZEŚNIEJ, a nie wpadać do sklepu w Wigilię 5 minut przed zamknięciem i snuć się pół godziny z koszykiem między regałami, bo przecież "im się nie spieszy, a co mie tam obchodzi że kasjerka też ma rodzinę - to se mogła przygotować wszystko wcześniej" (a klient to nie mógł?)

  • Artur 2014-12-17 14:00:46

    Sukcesem to będzie zamkniecie sklepów w Niedziele jak w prawie całej Europie cywilizowanej

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,12

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.