Supermarket, dyskont tekstylny i drogeria to sprawdzony zestaw najemców parków handlowych

Autor: dlahandlu.pl 8 sierpnia 2019 11:09

Supermarket, dyskont tekstylny i drogeria to sprawdzony zestaw najemców parków handlowych fot. materialy prasowe TXM

Od początku 2019 r. w Polsce otwarto łącznie 17 nowych obiektów handlowych, a na rynek dostarczono ponad 146 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. Wśród nowo uruchomionych obiektów, aż jedenaście stanowiły parki handlowe, pięć centra handlowe oraz jedno centrum wyprzedażowe.

Firma Metropolitan Investment podsumowała I półrocze 2019 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce.

Całkowite zasoby powierzchni handlowej w Polsce wynoszą obecnie blisko 13,6 mln mkw. GLA. Tymczasem nasycenie z roku na rok wciąż rośnie. Na koniec maja 2019 roku osiągnęło już poziom 353 mkw./1 tys. mieszkańców. Dodatkowo, jak wynika z raportu „Rynek powierzchni handlowych w Polsce – podsumowanie I półrocza 2019 r.”, najwyższy poziom nasycenia występuje w największych miastach kraju (ponad 100 tys. mieszkańców) i dotyczy przede wszystkim trzech województw: dolnośląskiego, mazowieckiego i pomorskiego.

Rośnie liczba parków handlowych

Do najbardziej popularnych formatów na rynku należą centra handlowe, które stanowią obecnie około 84,5% całkowitych zasobów powierzchni handlowej w Polsce. Jednak segmentem, który stale zyskuje na znaczeniu i obecnie posiada już 13% udział w powierzchni handlowej, są parki handlowe. Format ten wykazuje spory potencjał, który jest związany ze zmieniającym się stylem życia społeczeństw oraz rosnącą konsumpcją. Pokazują to także statystyki dotyczące dynamiki wzrostu w tym obszarze. W okresie od 2010 r. do maja 2019 r. na rynku przybyło blisko 970 tys. mkw. tego rodzaju powierzchni handlowej, co daje imponujący wzrost o 111%. Tym samym całkowita powierzchnia handlowa obejmująca format retail parków wynosi obecnie około 1,83 mln m kw. GLA.

- Tylko od początku 2019 roku powstało w Polsce 11 parków handlowych – mówi Jacek Kulczykowski Starszy Analityk Inwestycyjny w Metropolitan Investment S.A. – To pokazuje, że poza dużymi miastami, w których rynek jest już niemal w pełni nasycony, coraz istotniejszą rolę zaczynają odgrywać parki handlowe, zlokalizowane w mniejszych miejscowościach i skrojone na miarę potrzeb lokalnej społeczności. Brak konkurencji w okolicy, odpowiednio dobrany zestaw najemców oraz wygoda z robienia szybkich zakupów w dogodnej lokalizacji powoduje, że park handlowy pełni rolę lokalnego centrum zakupowego i staje się opłacalną inwestycją – komentuje.

Nieznaczny wzrost odnotowały również centra wyprzedażowe (+0,7%), które zajmują łącznie około 272 tys. m² GLA (2%) i trzecie miejsce pod względem popularności formatu.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.