Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Supermarketyzacja - nowy trend w handlu detalicznym (infografiki)

Autor: dlahandlu.pl na podstawie raportu LZ Retailytics 31 stycznia 2018 13:34

Supermarketyzacja - nowy trend w handlu detalicznym (infografiki) Fot. Shutterstock.com

Dziś prawdziwych dyskontów już nie ma. Ich czas minął bezpowrotnie. Jeśli są jeszcze tacy, który świętują sprzedaż niemarkowych produktów z palet, już wkrótce srogo się zawiodą. Wprawdzie na rynku wciąż prym wiodą dyskonty - ale teraz są to dyskonty inteligentne, które zmieniają się w supermarkety. Supermarketyzacja to nowa dyskontyzacja. A nowej (r)ewolucji przewodzą ALDI Süd i Nord oraz Lidl - wynika z raportu LZ Retailytics ,,Dyskonty – supermarkety jutra".

Supermarketyzacja to modne i nośne hasło. Zdaniem analityków, jest to trend, który wynika z pewnej konieczności, pod którą rozumieją swego rodzaju stagnację wzrostów na nasyconych rynkach europejskich. Jak na każdym trendzie, tak i na tym można zyskać, jak i stracić.

Eksperci LZ Retailytics wskazują na sieci Lidl i Aldi jako te, które coraz śmielej i bardziej niż kiedykolwiek przedtem wkraczają w obszary zarezerwowane dotąd dla supermarketów -  świeżość, serwis, marki i promocje. W przeciwieństwie do uznanych graczy, dyskonty wciąż mają duży potencjał: mogą po prostu rozwinąć asortyment według potrzeb - i to z pewnością jest ich kluczową przewagą nad konkurentami.

W tym roku Aldi stanie się numerem dwa na europejskim rynku spożywczych sieci detalicznych, ustępując miejsca tylko Schwarz Group (Lidl), a wyprzedzając takich "wyjadaczy" jak Carrefour i Tesco. Co więcej, perspektywy wzrostu dla Lidla i Aldiego są o wiele większe niż przypadku innych graczy - pokazują dane LZ Retailytics.

Mniej znaczy więcej! To była niepisana maksyma takich sieci, jak Aldi, Lidl, Biedronka, Netto oraz  innych dyskontów spożywczych przez kilkadziesiąt lat. Mniej znaczy więcej - to było myślenie, które uczyniło je potęgami handlu detalicznego, ale i spowodowało wiele zagrożeń z perspektywy branżowych konkurentów. Ale, jak wskazują eksperci LZ Retailytics, nadchodzą nowe porządki. Mniej znaczyło więcej. Teraz dyskonty wychodzą do klienta z coraz bogatszą ofertą, a niektóre z nich nawet nie wzbraniają się przed określeniem "supermarket".

Czytaj także: ANIKo - nowy koncept wizualny sklepów ALDI (galeria)

O tym, że idzie nowe, świadczy też komunikacja dyskonterów. Kto mógłby jeszcze kilka lat temu przypuszczać, że Heidi Klum będzie się przechadzać po alejkach sklepowych Lidla, a sygnowane jej nazwiskiem ubrania trafią do 10 tys. sklepów w 28 krajach? Kto by przewidział, że świąteczna reklama sieci Aldi Süd będzie równie ekskluzywna jak Johna Lewisa? To właśnie zmiana wizerunkowa jest najbardziej zaskakująca dla rynkowych ekspertów.

Aldi Nord inwestuje w nową koncepcję sklepów kilka miliardów euro, stawiając na całkowite wizualne przeciwieństwo dotychczasowej filozofii firmy. Jak pokazują dane z raportu LZ Retailytics, Aldi będzie numerem dwa wśród europejskich detalistów już w 2018 roku. Czy jest to kolejny krok w kierunku objęcia międzynarodowego przywództwa? Naprawdę międzynarodowego, bo obejmującego  rynki także poza Europą.

Zarówno Aldi, jak i Lidl stale pracują nad poprawą produktywności. W przeciwieństwie do innych formatów, takich jak hipermarkety i do pewnego stopnia supermarkety, dyskonty "przedłużają" swoje sklepy, aby dostosować je do rozbudowywanych linii produktów, czym realizują ideę "supermarketyzacji". A większe sklepy oznaczają w końcu wyższą sprzedaż - zauważają analitycy LZ Retailytics.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.