Świadomy konsument ma decydujący wpływ na zmiany dokonywane przez producentów

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 11:23

Znamy składniki, czytamy etykiety i wymagamy od producentów uczciwości. Na wybory żywnościowe konsumentów, nawet te natury etycznej, szybko reagują producenci. Czy to wystarcza do zmiany jakości jedzenia na sklepowych półkach?

Za trendami żywieniowymi stoją konsumenci, którzy wyborów dokonują świadomie. Im większa grupa „głosuje” na to samo za pomocą swoich zakupów, tym bardziej wpływa to na decyzje producentów żywności. O tym, że świadomość konsumentów rośnie, a powrót do dobrego odżywiania się i zwracania uwagi na jakość produktów jest coraz bardziej powszechny świadczą raporty agencji badających trendy na rynku spożywczym.

– Pomaga też łatwiejszy niż jeszcze kilka lat temu dostęp do informacji, a także do wyrobów, które możemy wybrać i kupić, także przez Internet. Nie jesteśmy więc skazani na kupowanie wyłącznie tego, co oferuje nam najbliższy sklep spożywczy – mówi Marcin Galicki, współtwórca programu FoodRentgen, którego celem jest badanie składu żywności z półek sklepowych.

Przykładem podążania za trendami konsumenckimi jest choćby historia popularnych na całym świecie kremów do kanapek. W sieci bardzo łatwo jest znaleźć informację o tym, że ten „krem orzechowy”, prawie nie zawiera w swoim składzie orzechów, a składa się głównie z cukru i utwardzonego oleju palmowego, czyli źródła szkodliwych dla organizmu człowieka tłuszczów trans. Wiedząc, że konsumenci lubią masło orzechowe, a jednocześnie nie chcą jeść czegoś tak niezdrowego, producenci od niedawna zaczynają tworzyć zdrowsze alternatywy. 

- Można powiedzieć, że konsumenci głosują za pomocą zakupów. Ponieważ kupujący u nas Polacy znacznie częściej wybierają produkty o zrównoważonym składzie, niż np. te z dużą ilością czekolady, postawiliśmy na rozwój właśnie takiego asortymentu - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl, platformy internetowej do komponowania własnych mieszanek musli i kasz. 

Choć niewidoczny - nieformalny „nacisk” coraz bardziej świadomych konsumentów przynosi wymierne rezultaty. Na półkach sklepowych jest coraz więcej zdrowszego jedzenia.

Mintel, polska agencja badająca trendy na rynku spożywczym, ogłosiła w tym roku, że najnowszym trendem żywnościowym jest transparentność. Chcemy wiedzieć, co dokładnie jest w składzie produktów. Bez ukrywania składników i bez ubierania ich w słowa, które sugerują nieszkodliwość. Świadczy to o kryzysie zaufania coraz bardziej świadomych konsumentów do branży spożywczej. Producenci powinni jednak postrzegać tę sytuację jako ogromną szansę - ci, którym uda się to zaufanie odzyskać, mogą liczyć na lojalnego, a nie tylko masowego klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.