Symbio - nowy zarząd i kontrakty z sieciami Kaufland i Tesco

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2015 09:37

Symbio - nowy zarząd i kontrakty z sieciami Kaufland i Tesco fot. Symbio

Symbio, producent żywności ekologicznej z nowymi istotnymi kontraktami handlowymi (Tesco, Kaufland) oraz nowym zespołem zarządzającym wchodzi w kolejny etap rozwoju biznesowego.

Prezesem zarządu Symbio Polska SA, spółki notowanej na rynku NewConnect, został Tomasz Zarzyka, który pracował m.in. w Mieszko, gdzie zbudował zespół handlowy liczący blisko 100 osób, a w 4 lata przychody spółki wzrosły z 27 mln zł do 150 mln zł. Tomasz Zarzyka stworzył również spółkę informatyczną na potrzeby obsługi giełdowej Grupy Emperia. Do sprawowania funkcji wiceprezesa zarządu Symbio Polska SA został powołany Zbigniew Kozłowski, będący dotychczas członkiem zarządu, odpowiedzialnym za rozwój sprzedaży detalicznej (+46% rdr w okresie styczeń-wrzesień br.). W skład zarządu wszedł również Józef Sidor, który przez ostatnie 5 lat pełnił funkcję prezesa zarządu Lubelskich Fabryk Wag „Fawag” SA, wcześniej sprawował m.in. funkcję dyrektora personalnego w Mieszko SA. Rezygnację złożył natomiast dotychczasowy prezes zarządu Symbio Polska SA - Jacek Skowroński.

W tym roku spółka rozpoczęła współpracę z siecią Kaufland, w ramach której do końca roku jej 43 produkty znajdą się na półkach 200 sklepów. Spółka wprowadziła również swoje produkty do sklepów Tchibo. Dostarcza także do sieci super- i hipermarketów Carrefour, Piotr i Paweł, Auchan, Alma, Stokrotka i E.Leclerc oraz w sklepach z żywnośią ekologiczną, takich jak Smak Natury, Strefa Diet, Eko Zakupy Vert, Eko Chata, Organic Farma Zdrowia czy Dary Natury. - W najbliższych dniach wprowadzimy 122 nowe produkty do sieci Tesco – zapowiada Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio Polska SA.

Spółka prowadzi intensywne działania związane ze sprzedażą eksportową. Już teraz odbiorcą jest największa sieć handlowa na Litwie, Łotwie i Estonii oraz największa sieć sklepów ekologicznych na Ukrainie. Produkty Symbio dostępne są również w wybranych sklepach w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii.

- Od początku roku wprowadziliśmy do oferty 38 nowych ekologicznych produktów, między innymi olej kokosowy, produkty z rodzaju super foods, takie jak owoce camu camu, nasiona konopi, całe ziarna kakao, trawa pszeniczna, spirulina oraz trawa jęczmienna. Rozszerzyliśmy też gamę produktów w dużych gramaturach. W tym roku wprowadzimy około 50 nowych produktów – powiedział Zbigniew Kozłowski.

Rynek żywności ekologicznej w Polsce rośnie w tempie ponad 20% rocznie. W Polsce spożycie żywności ekologicznej jest nawet 10-20 krotnie niższe niż w innych krajach Unii Europejskiej.

Działalność Symbio skoncentrowana jest na dwóch liniach biznesowych - produktów detalicznych sprzedawanych pod marką Symbio oraz ekologicznych mrożonek na bazie tzw. „owoców miękkich” (truskawki, maliny i porzeczki). W swojej ofercie Symbio posiada około 250 produktów detalicznych, które dostarczane są do ponad 400 odbiorców (ponad 1,7 tys. sklepów). W obszarze mrożonek ekologicznych Symbio współpracuje z około 200 gospodarstwami ekologicznymi, które dostarczają owoce i warzywa ekologiczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.