Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Systemy IT wspierają logistykę e-sklepów

Autor: dlahandlu.pl/pr 10 maja 2017 11:26

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, a prognozy na kolejne lata są nadal bardzo optymistyczne. Według szacunków ekspertów wartość tego sektora w 2020 roku przekroczy poziom 64 mld zł. Rozwój e-commerce nie byłby jednak możliwy bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które znacząco optymalizują czas realizacji zamówień, wpływając na wzrost satysfakcji klientów.

Rynek e-zakupów rośnie w siłę, a wraz z nim zmieniają się również potrzeby internetowych konsumentów, którzy stają się coraz bardziej wymagający pod kątem jakości obsługi całego procesu doręczania przesyłki. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Trusted Shops (platformę przyznającą certyfikat jakości dla sklepów internetowych w zakresie ochrony zakupów e-klientów) oraz TNS Polska najczęstsze problemy z jakimi borykają się konsumenci e-commerce, stanowią zbyt wysokie koszty przesyłki (21 proc ankietowanych) oraz niedotrzymywanie terminów dostawy przez e-sklep (16 proc kupujących). Klienci zwracają uwagę już nie tylko na samą cenę i jakość produktu, ale przede wszystkim na szybką, niedrogą i wygodną dostawę, we wskazane przez siebie miejsce. Takie oczekiwania kreują powstawanie nowych usług dodatkowych oraz stanowią pewną wskazówkę dla e-sklepów i operatorów logistycznych, obserwujących rynek pod kątem wdrażania nowych pomysłów jak np. tzw. schodowłazy, ułatwiające transport wielkogabarytowego AGD czy mebli.

Teresa Bukalska Project Manager w ROHLIG SUUS Logistics podkreśla – To właśnie sami klienci wręcz wymagają od e-sklepów wprowadzenia określonych udogodnień. Rolą operatora logistycznego jest zatem ich jak najszybsze wdrożenie. Nie możemy zapominać, że systemy informatyczne mają ogromny wpływ na obsługę usług dodatkowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT, firmy logistyczne mogą konsolidować dostawy różnych produktów oraz usług do klientów ostatecznych, co wpływa na optymalizację czasu doręczenia przesyłki, a e-konsumenci mają np. możliwość oddania zużytego sprzętu RTV/AGD do utylizacji, w trakcie dostawy nowo zakupionego towaru – wskazuje przedstawicielka firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.