Szczecin z jednym z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową

Property News 5 stycznia 2016 11:02

Mimo stosunkowo dużej bazy ludności, Szczecin posiada zaledwie 275 320 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, co tworzy jeden z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców wśród polskich aglomeracji. Na rynku działa stosunkowo niewiele marek.

Kluczowymi obiektami handlowymi są położone w centrum Szczecina Galeria Kaskada i Galaxy. Od czasu otwarcia Galerii Kaskada, w mieście nie powstały do tej pory większe obiekty handlowe. Zawieszono też plany rozbudowy galerii Galaxy. I jak na razie nie istnieją żadne konkretne plany budowy galerii handlowych w centrum miasta. Nieoficjalnie mówi się natomiast o możliwej ekspansji IKEI w okolicach peryferyjnie położonego Auchan Kołbaskowo. 

Ze względu na ograniczoną liczbę obiektów handlowych, na rynku szczecińskim działa niewiele brandów. W porównaniu do innych dużych aglomeracji, słabo rozwijają się też ulice handlowe.

Lokale usytuowane wzdłuż Alei Wyzwolenia i Wojska Polskiego to głównie lokale usługowe i gastronomiczne. Brakuje tam natomiast sklepów z ofertą luksusowych marek.

Według ekspertów BNP Paribas Real Estate, ulice handlowe w Szczecinie mają największą szansę rozwoju tylko pomiędzy galeriami Kaskada i Galaxy. Czynsze w centrach handlowych wahają się od 38 do 43 euro/mkw. miesięcznie,  a w lokalizacjach przy ulicach handlowych są o  około 10-12 euro niższe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,37

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.