Szef Carrefoura: Płacimy 83 różne podatki, to nie fair

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2019 11:07

Szef Carrefoura: Płacimy 83 różne podatki, to nie fair Na zdj. Alexandre Bompard, prezes Carrfoura, fort. za flickr.com

- Sieci sklepów płacą znacznie więcej podatków niż platformy internetowe, to jest nie do utrzymania - twierdzi prezes Carrefoura, Alexandre Bompard. I opowiada się za podatkiem, który położy kres tej nierównowadze fiskalnej.

W wywiadzie dla "Le Journal du Dimanche", Bompard z zadowoleniem przyjmuje fakt, że taki podatek wreszcie może zostać wprowadzony. - Konieczne jest zakończenie nierównowagi fiskalnej między markami takimi jak nasza, a amerykańskimi i chińskimi platformami handlowymi - uważa szef Carrefoura. - Płacimy 83 różne podatki. Przy porównywalnym obrocie tworzymy czterokrotnie więcej miejsc pracy. W międzyczasie internetowi konkurenci "zrzucają" swoje produkty na rynek, nawet nie płacąc podatku VAT i prawie żadnych innych podatków. To nie do utrzymania. Nie proszę o przywileje, ale wprowadzenie prostych zasad: równy obrót, równe podatki - powiedział Alexandre Bompard.

Na początku lutego Francja przedstawiła projekt ustawodawstwa, mającego na celu podniesienie podatku obrotowego o 3 proc. od największych firm internetowych: projekt ustawy ministra Bruno Lemaire'a dotyczy internetowych gigantów, takich jak Amazon, Facebook i Google. Co ciekawe, Carrefour właśnie zawiązał partnerstwo z Google, ale nie powstrzymało to szefa sieci od wyrażenia stanowczego punktu widzenia. Bompard wskazał ponadto, że Amazon i Alibaba weszły również na rynek żywności, co nie pozostało bez wpływu na strategię Carrefoura. Detalista zainwestował 2,8 mld euro w projekty digitalizacji.

W tym samym wywiadzie Bompard podkreśla, że ​​koncepcja hipermarketów „wszystko pod jednym dachem” nie jest martwa, chociaż w przyszłości może być modyfikowana. - Sklepy będą musiały być mniejsze, aby nasi klienci mogli robić zakupy szybciej. Ale podczas gdy powierzchnia sklepów zmaleje, zasięg sklepu musi wzrosnąć, aby przyciągnąć nowych klientów  - stanie się to z pomocą wszelkiego rodzaju usług cyfrowych, takich jak delivery czy click&colect. Z kolei „wszystko” będzie znaczyło „nie za dużo”: nasz asortyment będzie musiał zostać uproszczony, a niektóre kategorie będą musiały zostać całkowicie odrzucone. „Wszystko” również będzie musiało być bardziej zróżnicowane -  z miejscem na restaurację i usługi - dodał 

Szczególnie ważna dla Bomparda jest transformacja żywieniowa. - Jesteśmy jedynymi, którzy podjęli tę misję, to serce naszego modelu sprzedaży. Zdrowa żywność wysokiej jakości nie powinna być przywilejem dla zamożnych klientów w dużych miastach. Rozszerzymy asortyment ekologiczny we wszystkich naszych sklepach o 1000 produktów Carrefour Bio do końca roku, a do 2022 r. Carrefour powinien wygenerować obrót w wysokości 5 mld euro wyłącznie w produktach ekologicznych - powiedział Alexandre Bompard.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Waza III 2019-03-15 09:58:07

    Jak widać , polskie władze są w totalnej opozycji do projektów największych na świecie sieci handlowych. Carrefour = numer 2 po Wall Mart. Nota bene Wall Mart tez będzie rozwijał swoja markę. Tylko Polska jak ostatnia wioska Asterixa będzie się opierała Imperium Rzymskiemu... . Proszek magiczny trzeba dawać Polakom....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7649
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.