Szef firmy FMCG Business Consulting o innowacjach w FMCG

www.portalspozywczy.pl 24 kwietnia 2017 10:44

Pragmatyczne rozwiązania innowacyjne w sektorze FMCG nie rodzą się same. W znakomitej większości przypadków generują je średnie lub duże przedsiębiorstwa poszukujące nowych, efektywnych rozwiązań dla prowadzonych operacji – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Nie bez przyczyny użyłem określenia "pragmatyczne". Dlaczego? Na co dzień powstaje wiele pomysłów i propozycji sektora IT i dostawców sprzętu operacyjnego, którzy próbują znaleźć zastosowanie dla swoich nowych rozwiązań technologicznych – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Na ogół rozwiązania te wyprzedzają potrzeby przedsiębiorców, którzy nie są gotowi do ich zastosowania. Rozwiązania te pojawiają się w dwóch obszarach: twardym, czyli hardware IT, czytniki, beacony, systemy monitoringu, wagi rozpoznające produkty czy nowe energooszczędne wyposażenie oraz w miękkim - software, oprogramowania, aplikacje, RFID, systemy gromadzenia i analizy danych. Obydwa nurty wzajemnie się uzupełniają – tłumaczy ekspert.

– Pracując – mówi Wojciechowicz – od czterech lat jako ekspert przy ocenie projektów innowacyjnych sektora FMCG w całej Europie, nasunęło mi się kilka spostrzeżeń. 

– Handel detaliczny, w sferze innowacji ,,miękkich” koncentruje się na identyfikacji swoich klientów i tworzeniu ich profilu emocjonalnego. Określenie potrzeb konsumentów już nie wystarcza, właściciele sieci handlowych chcą pozytywnie oddziaływać na ich emocje – tłumaczy ekspert.

– Hurt i dystrybucja opracowuje narzędzia do efektywnej kontroli ścieżki dostaw i zachowania jak najwyższych standardów bezpieczeństwa żywności – dodaje.

– Producenci natomiast opracowują w swoich działach R&D nowe technologie zorientowane na oszczędność energii, surowców, wydłużenie terminów przydatności do spożycia przy równoczesnej minimalizacji konserwantów i eliminacji wszelkich innych chemicznych dodatków. Wszystko to przy poszanowaniu wpływu na nasze środowisko naturalne – wyjaśnia Wojciechowicz.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.