Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Szef Grupy Metro przyznaje, że firma zbyt późno zareagowała na konkurencję w Polsce

www.portalspozywczy.pl 8 maja 2015 14:42

Szef Grupy Metro przyznaje, że firma zbyt późno zareagowała na konkurencję w Polsce fot. za metrogroup.de; na zdjęciu Olaf Koch

W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji, na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko. Teraz, od kilku miesięcy, mamy w Polsce nowego dyrektora zarządzającego. Działania przez niego podejmowane i tempo ich realizacji są imponujące - mówił w czwartek podczas konferencji prasowej w Berlinie, pytany przez serwis portalspozywczy.pl, Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro.

Koch wyraził przekonanie, że wydarzenia ostatnich tygodni dotyczące poprawy sytuacji Makro Cash&Carry są "wielce obiecujące", a perspektywy dla hurtowni Makro w Polsce - pomyślne. Ocenił, że Makro pod sterami Erica Poiriera, który na stanowisku szefa polskiego oddziału zastąpił Davida Bonera, staje się bardziej konkurencyjne i na poważnie traktuje walkę z konkurencją.

Podczas konferencji w Berlinie Grupa Metro zaprezentowała szczegóły swojej strategii dla poszczególnych odnóg biznesu. W segmencie cash&carry, który w skali globalnej ma właśnie za sobą siódmy z rzędu kwartał ze wzrostem sprzedaży like-for-like (o 1,1 proc.), strategia opierać będzie się na lokalnym podejściu do poszczególnych rynków. Formaty hal cash&carry będą elastyczne, a portfolio produktowe zostanie lepiej skrojone pod kluczowego w konkretnym regionie klienta (HoReCa/handlowcy/małe i średnie przedsiębiorstwa).

Również zarządzanie biznesem cash&carry stanie się bardziej lokalne, niż dotychczas - część obowiązków przesuniętych zostanie z centrali firmy w Düsseldorfie do menedżerów w poszczególnych krajach. Krajowi dyrektorzy zarządzający siecią hal cash&carry zyskają większą swobodę w podejmowaniu decyzji, dzięki czemu mają szybciej reagować na lokalne potrzeby i specjalne wymagania klienta. Większa swoboda dotyczyć będzie działań operacyjnych w sklepach, ale też działań marketingowych.

Działania podejmowane lokalnie wspierane będą przez zarząd grupy, w tym przez Pietera Boone'a, który 1 lipca 2015 r. obejmie stanowisko dyrektora generalnego Metro Cash&Carry (w ostatnich latach ta odnoga biznesu nie była wydzielona, nadzorował ją bezpośrednio szef całej grupy). Podczas konferencji prasowej nowa struktura organizacyjna grupy została określona przez Olafa Kocha mianem "radykalnie nowej" i "federacyjnej".

Podczas konferencji w Berlinie zarząd Grupy Metro ujawnił, że w najbliższych latach wydatki inwestycyjne grupy mogą wzrosnąć z 1,4 mld euro w roku fiskalnym 2014/2015 do nawet 2 mld euro rocznie pod koniec dekady. Ma to wpłynąć na poprawę tempa wzrostu sprzedaży like-for-like wszystkich sklepów grupy z 0,1 proc. w ubiegłym roku do ponad 2 proc. w okolicach 2020 r. Marża operacyjna Grupy Metro ma natomiast urosnąć z obecnych 2,7 proc. do ponad 3,5 proc. pod koniec dekady.

Olaf Koch zdradził, że grupa planuje wejście na nowe rynki najpóźniej w 2017 r., nie sprecyzował jednak, o jakie kraje i jaką część biznesu chodzi. Nie wykluczył także akwizycji, które początkowo miałyby dotyczyć mniejszych podmiotów, ale z czasem mogą stać się bardziej znaczące. Metro ponownie ma się stać grupą, która przejmuje innych, zamiast sprzedawać części swojego biznesu, czego byliśmy świadkami w ostatnich latach w przypadku hipermarketów Real w Europie Środkowo-Wschodniej przejętych przez Auchan. Zwiastunem nowego kierunku rozwoju grupy jest szereg inwestycji w start-upy, poczynionych w ostatnich miesiącach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klient Makro 2015-05-12 06:31:43

    @Profesjnalista - głupoty opowiadasz kolego. Makro pod względem obrotów jest nr 2 na rynku hurtowym - skąd wniosek o pozycji trzecioligowej?

  • Profesjonalista z branży 2015-05-11 14:43:10

    "W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji,na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko".... Trafna konkluzja, lepiej późno niż wcale. Makro w Polsce z pozycji lidera handlu hurtowego przechodzi od 15 lat na pozycję firmy trzecioligowej, regionalnej. Nie będzie łatwo odwrócić ten trend nawet z nowym szefem na pokładzie, kiedy poprzedni szef z całą wiedzą odszedł do Eurocash. A atmosfera pracy w Makro trudna, zmiany, zmiany, zmiany....

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.