Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Szef marketingu Tesco Ezakupy: Pełny opis może podnieść sprzedaż produktu nawet o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2013 10:17

Klienci sklepu internetowego oczekują wyczerpujących danych na temat produktów: ich nazwy, składu, ale także innych atutów - mówi Rafał Trawicki - kierownik ds. marketingu działu sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

- Co jest najistotniejszym czynnikiem przy wyborze produktów przez klientów sklepu Ezakupy Tesco?
Kluczową sprawą są pełne dane produktowe i nie myślę tu nawet o zmianach w polskim prawie, które od 2014 roku będzie dokładnie określać, jakie informacje muszą pojawiać się przy prezentacji produktów na wirtualnych półkach. Klienci jednoznacznie wskazują, że decyzje zakupowe podejmowane są na podstawie opisów produktów oraz zdjęć. Ważne jest, żeby produkty z konkretnych kategorii mogły być ze sobą porównywane. Robienie zakupów przez Internet pozwala poświęcić większą ilość czasu na zapoznanie się z opisami w stosunku do czasu, który spędza się przy półce w sklepie tradycyjnym. Produkty posiadające w opisie tylko nazwę mają zwykle słabszą sprzedaż, natomiast w przypadku braku zdjęcia traktowane są przez klientów jako niedostępne. Z wstępnych badań na kilkuset produktach z różnych kategorii wynikło, że dodanie pełnego opisu może podnieść sprzedaż średnio o około 30 proc. w zależności od kategorii towarowej. Z przeprowadzanych przez nas ankiet natomiast jednoznacznie wynika, że klienci oczekują wyczerpujących danych na temat produktów - nie tylko nazwy, ale również składu, wartości odżywczych, atutów produktu. Klient on-line to specyficzny rodzaj kupującego, którego nie zadowala krótki, suchy opis czy samo zdjęcie. Klienci tacy wybierają produkty, o których mają najwięcej informacji, ponieważ sprawia to, że ryzyko niezadowolenia przy otrzymaniu dostawy maleje do minimum. Dane jakie otrzymujemy od naszego dostawcy zdjęć i opisów - firmy Brandbank w pełni spełniają nasze oczekiwania i wiem, że klienci również to doceniają, wybierając produkty kompleksowo opisane.

- Jakie największe wyzwania są związane ze sprzedażą produktów FMCG za pośrednictwem Internetu ?
Pomijając wyzwanie związane z szybkim zdobyciem tak wielkiej ilości danych produktowych, chyba największym początkowym utrudnieniem był bardzo szybki wzrost popytu na naszą usługę. Tuż po wprowadzeniu usługi w Warszawie okazało się, że musimy bardzo szybko zamówić dodatkowe samochody dostawcze. Ilość klientów była tak duża, że musieliśmy włożyć wiele wysiłku, aby sprostać wszystkim zamówieniom. Na szczęście szybka reakcja i powiększenie floty pojazdów sprawiły, że udało nam się unormować sytuację.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.