Szef Stock Polska na FRSiH 2018: Polacy zmienili sposób konsumpcji alkoholu

www.portalspozywczy.pl 16 listopada 2018 09:29

Szef Stock Polska na FRSiH 2018: Polacy zmienili sposób konsumpcji alkoholu Marek Sypek fot. PTWP

W Polsce nastąpiła zmiana sposobu konsumpcji alkoholi. Polacy polubili alkohole smakowe, mniejsze pojemności butelek i piją już nie po to, żeby się upić, tylko dla smaku i przyjemności – mówił Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska w trakcie debaty „Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Czy Polacy odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych na rzecz słabszych? - Sądzę, że to zbyt daleko idąca teza, bo jednak obecnie nadal ponad 50 proc. to wódki czyste, a jeśli mówimy o alkoholach smakowych to wiąże się to pewnie ze sposobem konsumpcji – oceniał Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska.

- Kiedyś, za dawnych moich studenckich czasów przynosiło się na imprezy – kolokwialnie mówiąc – połówkę, bo wstyd było przyjść z czymś mniejszym. Teraz studenci przychodzą z dwoma czy trzema setkami lub dwusetkami, a nie z połówką jak kiedyś. To jest teraz normalna forma konsumpcji, bo konsumenci szukają nowych smaków i bardzo często wybierają formy smakowe, po to żeby spróbować kilku różnych smaków. Niekończenie chcą próbować jednego smaku w całym półlitrowym opakowaniu, dlatego kupują mniejsze. To też jest pewnie jakieś przełożenie na trendy na rynku, co potem odzwierciedla się w zwiększonych ilościach sprzedaży alkoholi smakowych o mniejszych objętościach – dodał.

- Patrząc całościowo na trendy w alkoholach smakowych, to wynikają one w pewnym sensie również z tego, że tzw. miksologia w domach w Polsce na razie się specjalnie nie rozwinęła. My jednak w 95 przypadkach na 100 gospodarstw domowych byliśmy w stanie ogarnąć miksowanie jedynie wódki z sokiem pomarańczowym albo whisky z Colą i na tym kończy się nasze miksowanie i robienie koktajli. Dlatego też konsumujemy alkohole smakowe o mniejszej zawartości alkoholu, czyli ok. 30 proc., bo można od razu nalać je do kieliszka i od razu spożyć – mówił też Marek Sypek.

- Mocno też rośnie ta część rynku whisky w wersjach smakowych np. w wersjach z jabłkiem, z wiśnią czy z miodem i to są dynamiki trzycyfrowe. To niesamowite jak mocno rośnie właśnie ta część rynku whisky, bo również daje to szanse konsumentowi spróbowania czegoś co smakowo wydaje się być bardziej przystępne. I też jak się okazuje dużą część tej grupy konsumentów tej części rynku whisky stanowią kobiety, które wcześniej nie lubiły whisky. Konsumenci lubią te wszystkie smaki, bo po prostu są smaczne – podkreślał Marek Sypek.

I dodał, że zmieniły się też zachowania konsumentów. – To co się również zmieniło w trendach konsumenckich, to to, że coraz rzadziej pijemy, żeby się upić, ale pijemy po to, że jest to przyjemny dodatek do posiłku, czy po prostu jakaś przyjemność, forma deseru, na którą sobie pozwalamy, bo jest to coś smacznego – mówił szef Stock Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.