Szef Tesco w Europie Centralnej: Problemem w Polsce była za duża powierzchnia handlowa

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2019 10:17

Szef Tesco w Europie Centralnej: Problemem w Polsce była za duża powierzchnia handlowa fot. materiały prasowe Tesco, na zdj. Matt Simister

- Rentowność w Europie Centralnej była zbyt niska. W Polsce traciliśmy dużo pieniędzy, co w pewnym sensie ciągnęło w dół cały region. Mieliśmy za dużo powierzchni handlowej, którą zapełniano zbyt szerokim asortymentem. Na rynku, na którym dominuje cena, Tesco miało po prostu za duże koszty – tłumaczy Matt Simister, szef Tesco w Europie Centralnej.

Szef Tesco tłumaczy, że problemem Tesco w Polsce była przede wszystkim za duża powierzchnia handlowa. Przez to funkcjonowanie sklepów było zbyt skomplikowane, zbyt wysoki był też poziom  pracującego kapitału. Na rynku, na którym dominuje cena, Tesco miało po prostu za duże koszty – podsumował Matt Simister.

Tesco skupiło się na ograniczeniu oferty - z asortymentu wycofano nierentowne kategorie.  Zamknięto też znaczną liczbę nierentownych placówek, przede wszystkim w Polsce – 62 z 66 wszystkich zamkniętych placówek w regionie.

- W Polsce doprowadziliśmy biznes do miejsca, w którym stał się z powrotem zyskowny, co daje nam podstawę do działań na rzecz powrotu na ścieżkę wzrostu - podkreśla szef sieci.

Przypomnijmy, że przychody sieci Tesco w Polsce za rok finansowy 2018/19 wyniosły 9, 613 mln zł (1, 986 mln funtów). W roku obrotowym 2017/18 Tesco w Polsce osiągnęło 10,58 mld zł przychodów ze sprzedaży. Na koniec okresu sieć posiadała w naszym kraju 353 sklepy, co oznacza zamknięcie aż 62 placówek.

Tesco podaje, że zysk operacyjny w Europie Środkowej przed pozycjami wyjątkowymi wyniósł 186 mln GBP, co oznacza wzrost o 56,3% rok do roku. - Poprawiamy jakość naszej działalności, koncentrując się na bardziej zrównoważonych kategoriach produktów (...). Upraszczamy na przykład model obsługi sklepu - podała spółka.

Sprzedaż całej Grupy w badanym okresie wyniosła 56,9 mld funtów w porównaniu do 51 mld funtów w roku 2017/18 (wzrost o 11,3 proc. po stałym kursie walutowym). Dług netto to 2.863 mln funtów (2.625 mln funtów długu w roku 2017/18). Zysk operacyjny grupy wzrósł do 2.206 mln funtów, z 1.646 mln funtów rok wcześniej (wzrost odpowiednio o 33,5 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Kamila 2019-04-14 12:52:27

    Problemem były ponadto zle lokalizację dla tych powierzchni i niewłaściwe zarządzanie cenami, promocjami itp. Auchan też ma duże powierzchnie i sobie radzi. Źle dobrana powierzchnia do potencjału to duży problem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,37

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.