Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Szykują się zwolnienia w Stokrotce?

Autor: handelextra.pl/www.dlahandlu.pl 19 listopada 2014 09:27

100-150 osób pracujących w sklepach Stokrotka straci pracę w najbliższych miesiącach. Powodem zwolnień jest porządkowanie struktur Grupy Kapitałowej Emperia i chęć obniżenia kosztów pracowniczych - podał handelextra.pl.

Sieć Stokrotka nie komentuje bezpośrednio tych doniesień, ale w informacji przesłanej do dlahandlu.pl wyjaśnia: "Stokrotka prowadzi szereg projektów, których celem jest poprawa produktywności pracowników w spółce. W znacznej części poprawa ta będzie skutkiem działań przeprowadzonych w obszarze operacyjnym i handlowym, a zmiany te będą mieć na celu obsłużenie większego obrotu posiadanymi zasobami osobowymi. Przewidujemy, że poprawa będzie sięgała około 2 proc."

Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding, przyznał, że koszty pracownicze stanowią jedną z najwyższych pozycji w wydatkach firmy.

Sieć Stokrotka na koniec trzeciego kwartału 2014 r. tworzyło 246 sklepów detalicznych w porównaniu do 204 na koniec trzeciego kwartału 2013 r. W trzecim kwartale 2014 r. otwarto 6 nowych sklepów: 4 sklepy własne i 2 sklepy franczyzowe, natomiast 1 sklep własny został zamknięty. Rentowność sklepów na poziomie EBITDA z uwzględnieniem kosztów logistyki (wyliczona dla tej samej bazy sklepów) była wyższa niż w roku ubiegłym. EBITDA za trzy kwartały 2014 r. jest o 7,3 mln zł i 0,7 p.p. wyższa niż okresie porównywalnym.

Przychody Emperii za 9 miesięcy 2014 r. wyniosły 1 466 010 zł w porównaniu do 1 455 776 zł w analogicznym okresie 2013 r. Zysk z działalności operacyjnej to 24 616 zł (12 830 zł w 2013 r.). Zysk okresu wyniósł 17 474 zł (13 601 zł w 2013 r.).

Przychody segmentu detalicznego w trzecim kwartale 2014 r. wzrosły o 2,54 proc., zaś narastająco za trzy kwartały 2014 r. odnotowano niewielki spadek przychodów o 0,17 proc. (efekt spadku przychodów w I kwartale br.). W trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny osiągnął stratę w kwocie 9.394 tys. zł  

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Artur 2014-11-19 21:10:46

    Najprawdopodobniej w centrali poleci jakiś prezes i kilku dyrektorów. Co roku to robią.

  • Michał 2014-11-19 11:34:19

    Jest lepszy pomysł. Zwolnic wszystkich pracowników sklepów tej sieci. Dać w ajencie lub franszyzę ajentom. Ci zatrudnia na umowy zlecenie. Będą sami zapitalać po 12 godzin. Jak w żabce pomysł genialny. Jak zarobić i nie mieć kłopotu z pracownikami. Panie Kalinowski ucz się pan od Żydów. Tak niedawno zrobili z przejętymi małymi sieciami sklepów. Tylko jak tak się stanie to ja na pewno nie pójdę do takiego sklepu.

  • psokrotka 2014-11-19 09:48:11

    Zła decyzja moim zdaniem. Raczej należałoby się przyjrzeć, gdzie szukać optymalizacji wykorzystania pracowników, lepiej przydzielać zadania, itp. Stokrotka kojarzy mi się z kolejkami do kas

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,60

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.