TakeTask odpowiada na krytykę metodologii porównania cen w Lidlu w Polsce i w Niemczech

www.portalspozywczy.pl 25 listopada 2017 14:34

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł.

Oświadczenie w związku z krytyką metodologii badania rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. - Porównano ze sobą jedynie identyczne produkty, głównie marek własnych, w tym asortyment regionalny. Wszystkie badane artykuły miały te same kody kreskowe i były sprzedawane w całej Europie, w takim samym formacie. Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - dodaje.

W badaniu przeprowadzonym przez TakeTask 98% badanych produktów stanowiło markę własną, a 2% markę narodową. Struktura badanego towaru objęła asortyment typu „FOOD”, w ilości – 23% Wyroby Cukiernicze i Słodycze, 21% Żywność Przetworzona, 19% Nabiał, 17% Produkty Sypkie, 8% Napoje Alkoholowe, 8% Napoje Bezalkoholowe oraz 4% Mrożonki i Lody. Natomiast 50% gamy artykułów „NON FOOD” stanowiła Higiena Toaletowa. W drugiej połowie znalazło się 15% Karmy Dla Zwierząt, 11% Chemii Gospodarczej, 8% Art. Kosmetycznych Dla Dzieci, 5% Kosmetyków i Zapachów, 5% Środków Do Prania i Płukania, 3% Artykułów Dekoracyjnych oraz 3% Higieny Osobistej.

- Metodologia jaką przyjęliśmy w przypadku Lidla niemieckiego została niejako wymuszona polityką samej sieci i uwarunkowaniami rynkowymi. Wiele produktów z sieci Lidl Polska jest wytwarzanych u nas w kraju i nie występuje w Niemczech. Nawet produkty wielu marek międzynarodowych, typu Danone mają inne kody kreskowe, wobec czego nie braliśmy ich do porównania, gdyż mogły się one różnić np. składem, a nie chcieliśmy się narazić na oskarżenia o brak weryfikacji składów. W konsekwencji wyposażyliśmy audytorów w dane produktowe z Polskiego Lidla (z kilku sklepów). Osoby te zeskanowały ok. 200 produktów - z czego niecałe 100 zostało odnalezionych w naszej bazie, jako produkty identyczne. Jednak w niektórych kategoriach nie natrafiliśmy na odpowiedniki, co oczywiście nie wyklucza tego, że takowych nie ma. Zatem takie produkty nie widnieją w spisie. Następnie porównaliśmy zeskanowane dane z podobnymi wielkościowo do siebie miejscowościami, aby uniknąć zarzutu, że porównujemy produkty z małego miasteczka z dużą aglomeracją - tłumaczy Starzyński.

- W kwestii odniesienia się do długości trwania badania informujemy, iż wskazany 13 dniowy okres to czas, kiedy była przygotowywana od podstaw szczegółowa metodologia, cała logistyka prowadzonych działań (w tym weryfikacja towarów i poprawności kodów), a także kiedy było prowadzone samo badanie. Podsumowując, badanie zostało wykonane zgodnie z obowiązującą sztuką i przede wszystkim z należytą starannością. Wobec powyższego, z całą pewnością nie można mówić o jakichkolwiek błędach metodologicznych - czytamy w oświadczeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-11-27 18:16:42

    I Lidl musiał się przekonać że od transparentności cen nie ucieknie. To samo zresztą dotyczy i polskiego hurtu w różnych regionach - teraz też w miarę szybko można porównać ceny międyz regionami

  • pawcio 2017-11-25 21:53:27

    człowiek z bankiera nie wie co pisze i chyba nie doczytał samych wyników. a w badaniu wszystko było wyjaśnione, również jego technika robienia. niestety lidl ma takie rozbieżności i nic na to nie poradzi. tutaj niestety audytorzy mieli racje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.