Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Targ i supermarket - formaty spożywcze w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2016 09:53

Zmiany w sektorze spożywczym są konsekwencją ewolucji zachowań konsumenckich – wynika z raportu „Na targ i do supermarketu” przygotowanego przez Colliers International we współpracy z firmą Kantar Millward Brown.

Wśród dominujących trendów, kształtujących oczekiwania i potrzeby polskiego konsumenta wymienia się narastającą potrzebę powrotu do tradycji, do tego, co naturalne, ekologiczne i nieskażone technologią. Autorzy raportu wspominają także o rosnącym w ostatnich dekadach zaangażowaniu Polaków w sprawy zdrowia i poziomie ich samoświadomości.

Dodatkowo konsument znad Wisły jest coraz lepiej wyedukowany, a jego oczekiwania wobec firm i producentów rosną z roku na rok. Wpływ wszechobecnej technologii sprawia, że poszukujemy dziś rozwiązań, które optymalizowałyby nasze codzienne życie, a więc także czynności związanie z robieniem zakupów spożywczych.

— To powód, dla którego zyskuje e-commerce, i dla którego Polacy coraz chętniej odwiedzają sklepy zlokalizowane blisko ich miejsca zamieszkania. Czynnik bliskości jest dziś tak samo ważny, jak niska cena produktów. Jednocześnie konsument nie chce rezygnować z wysokiej jakości oferty, jej różnorodności i elastycznych godzin otwarcia sklepu. I to są właśnie główne czynniki sukcesu, jaki w ostatnich latach odniosły sieci dyskontów w Polsce – mówi Anna Dyjas-Pokorska z Kantar Millward Brown.

Na deweloperach zmiany zachowań konsumenckich wymuszają poszukiwanie nowych konceptów. Jak wynika z danych Colliers International, obserwujemy zmianę roli operatora spożywczego w centrach handlowych - na 20 realizowanych obecnie inwestycji o łącznej powierzchni ok. 620 000 mkw., aż w 15 zaplanowano mniejsze formaty sklepów spożywczych (supermarkety), w standardzie zgodnym z profilem centrum.

Na rynku mają pojawić się projekty handlowe z nietypowymi rozwiązaniami w zakresie oferty spożywczej, jak na przykład warszawska Hala Koszyki z supermarketem i całorocznym Targiem Śniadaniowym. Deweloperzy starają się także uatrakcyjnić ofertę spożywczą, wprowadzając między innymi stoiska z produktami regionalnymi i zdrową żywnością. Wraz z potrzebami konsumentów, zmieniają się także same sieci spożywcze obecne na polskim rynku. Nowy wystrój wnętrz, osobne strefy zakupów czy wyroby z własnych piekarni i masarni, to tylko niektóre z obserwowanych obecnie trendów.

Autorzy raportu wspominają między innymi o sklepie Delimart z Pragi, będącym połączeniem delikatesów spożywczych ze sklepem garmażeryjnym i niewielkim bistro oraz o dużej hali targowej, zlokalizowanej w centrum Rotterdamu, która łączy funkcję mieszkaniową, gastronomiczną i handlową. Innowacyjne podejście do oferty spożywczej zaprezentowali także Hiszpanie – barcelońskie centrum El Mercat Les Glories to 3 200 mkw. wypełnionych między innymi restauracjami wielu różnych kuchni. Jest tu także showroom lokalnych producentów i ich wyrobów oraz miejsce wydarzeń związanych z procesem produkcji, kupowania, gotowania i spożywania produktów żywnościowych. To jedno z najbardziej oryginalnych konceptów zaprojektowanych z myślą o rodzinnym wypoczynku w publicznej przestrzeni handlowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.