TCC: Detaliści muszą zrozumieć, co motywuje ich klientów poza metką cenową

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 29 lipca 2013 13:05

Według TCC na świecie pojawili się nowi konsumenci, którzy są w tak wysokim stopniu wymagający, iż ich potrzeby i oczekiwania re-definiują dotychczasowe pojęcie wartości i lojalności w zakresie zakupów detalicznych. Z tego powodu TCC zwraca uwagę sprzedawców na fakt, iż muszą już dziś dostrzec tę grupę nabywców i dostosować do niej swoją ofertę handlową. W przeciwnym razie istnieje bardzo duże ryzyko utracenia możliwości walki o lojalnych konsumentów.

Wyniki badania przeprowadzonego przez TCC we współpracy z Planet Retail pokazują, iż globalne zmiany demograficzne i rozwój technologiczny doprowadziły do powstania nowego typu konsumenta o mentalności osoby „zawsze aktywnej". Dzięki nowym technologiom powstały nowe kanały sprzedaży detalicznej, które wykreowały nowe możliwości zakupowe w tych porach dnia, które w tradycyjnym modelu sprzedaży były „okresem martwym" np.: czas przejazdu do i z pracy, późne godziny nocne.

Starzejące się społeczności, urbanizacja i rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych doprowadziły do wzrostu popularności mniejszych sklepów, którą napędza potrzeba wygodniejszych zakupów dokonywanych często z braku czasu, w tzw. ‘biegu'. Ten model robienia zakupów charakteryzuje się większą częstotliwością wizyt w sklepie i „mniejszym koszykiem". Efektem tych zmian jest pełna przejrzystość w cenach detalicznych i pełna swoboda konsumenta w wyborze sklepu, w którym dokonuje zakupów. Równolegle tworzą się nowe wartości, na które ukierunkowany jest dzisiejszy konsument.
TCC ostrzega jednak, że wielu detalistów nadal nie widzi nowych zjawisk w szerszej perspektywie i nie potrafi całościowo zareagować na ten trend.

Prezes TCC, Michael Ioakimides, komentuje: „Nabywca stale się zmienia, zarówno pod względem demograficznym, jak i pod względem stylu życia, i nigdy nie było jeszcze takiej sytuacji, w której tak ważne byłoby, aby sklepy detaliczne dostrzegały te zmiany i dostosowały się do nich. Choć detaliści reagują na niektóre zmiany demograficzne koncentrując się na mniejszych formatach sklepów i sprzedaży internetowej, sektor musi dostrzec bardziej ogólny trend. Obecnie konsumenci są zawsze aktywni - mają wysokie oczekiwania, spodziewają się, że będą mogli zrobić zakupy zawsze i wszędzie. Detaliści, którzy odniosą sukces w przyszłości to ci, którzy dostosują się do zasad nowego rynku i przyjmą zintegrowaną strategię wielokanałową.
Zdaniem TCC detaliści o rozwiniętej sieci tradycyjnych sklepów powinni postarać się o różnicowanie inne niż cena. Ioakimides wyjaśnił: „Choć elastyczność pod względem wielkości sklepów jest ważna, równie istotna jest elastyczność związana z metodami przyciągania konsumentów do sklepów i oferowania kompletnej oraz wszechstronnej realizacji ich potrzeb. Detaliści muszą zrozumieć, co motywuje ich klientów poza metką cenową. W tak konkurencyjnym otoczeniu zyskają oni przewagę, jeśli zaspokoją najważniejsze potrzeby konsumentów za pomocą szeregu inicjatyw, od budowy wartości marki i stworzenia więzi emocjonalnej, po obsługę Klienta, a także jakość i poczucie ekskluzywności".

 

TCC tworzy programy podnoszące ogólną sprzedaż sklepów poprzez zwiększanie częstotliwości zakupów, średnich poziomów transakcji oraz innych kluczowych wskaźników sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-07-29 16:19:40

    Mnie LIDL przyciągał ceną mleka UHT 3,2%, którego u mnie idzie sporo. Zauważyłam ostatnio,że cena mleka poszła w górę z 2,09zł na 2,15 .W Tesco zauważyłam ,że mleko 3,5 % 1l kosztuje 2,09zł. Od tej pory idę po mleko do pobliskiego Tesco i przy okazji kupuje jeszcze coś , czego cena mi odpowiada. Skończyłam z kupowaniem filetów z kurczaka. Cena ponad 15zł-18zł za kg jest nie do przyjęcia. Akceptuję cenę góra do 13zł. Nie może przekroczyć cena tego pułapu. Przerzuciłam się z powrotem na mięso wieprzowe. Kupiłam po cenie promocyjnej od szynki ,łopatka w cenie 10-12zł . Zrobiłam jak zwykle zapas do zamrazarki. W ubojni także ceny poszły w górę. Zrezygnowałam z zakupu. Kupuję więcej golonek z indyka w cenie do 10zł za kg. A jest tam sporo mięska. Dzisiaj skorzystam z promocji drobiu w Lidlu. Na jakis czas starczy. Nie będę przepłacać .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.