TCC: Sieci handlowe muszą postawić na jakość produktów

Autor: Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie, TCC Retail Marketing 10 stycznia 2019 15:23

TCC: Sieci handlowe muszą postawić na jakość produktów Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie, TCC Retail Marketing

- W minionym roku największym wyzwaniem sieci handlowych stało się utrzymanie zadowalających zysków w 6-dniowym tygodniu handlowym, przy tak małym przywiązaniu klientów do jednej, konkretnej sieci. W tym roku retailerzy jeszcze bardziej muszą postawić na to, na czym konsumentom zależy najbardziej: dbałość o jakość produktów - uważa Bartłomiej Górzny, dyrektor zarządzający na Polskę, Ukrainę i Kraje bałtyckie, TCC Retail Marketing.

W ubiegłym roku handlowcom odpadało miesięcznie 50 proc. niedziel, w rozpoczętym 2019 r. sieci sklepów otworzą swoje drzwi już tylko w jedną niedzielę w miesiącu. Duże sieci sklepów nadal są odwiedzane przez klientów w pozostałe dni, jednak obroty, które zapewniała niedziela handlowa były znacznie wyższe. Jak niedawno podkreślał prezes Jeronimo Martins, Biedronka jest w stanie odrobić w inne dni jedynie 70 proc. obrotów.

W związku z tym, w 2019 r. retailerzy jeszcze bardziej muszą postawić na to, na czym konsumentom zależy najbardziej: dbałość o jakość produktów. Kilkanaście lat temu wybory konsumenckie Polaków podyktowane były w większości niską ceną, ewentualnie dobrym stosunkiem ceny do jakości. Teraz, jak wynika z naszego badania „Loyalty Reimagined”, niska cena jest dopiero piątym w kolejności powodem wyboru danego sklepu. Liczy się jakość produktu. Obserwujemy, że zdecydowana większość sieci podjęła działania, aby wykorzystywać ten trend, poszerzając swój asortyment o produkty BIO czy bez glutenu. To sposób na budowanie lojalności i przywiązania klienta do marki. Przykładem takiego działania jest ubiegłoroczna kampania Carrefoura „Act for food”, skierowana do konsumentów dbających o zdrowy tryb życia.

W zeszłym roku widzieliśmy też jak bardzo istotne jest zaufanie do dostawcy danej sieci – to również przekłada się na postrzeganie jakości. Dzisiejszy konsument chce znać dostawcę swoich ulubionych produktów, oczekuje, że będzie to ktoś działający lokalnie, kto dba o swoje otoczenie, zatem to, co decyduje o jakości produktu, to również jego pochodzenie. Innym przykładem jest kampania Tesco „Perfectly Imperfect” promująca kupowanie po niższej cenie warzyw i owoców o mniej atrakcyjnym wyglądzie.

Ubiegły rok upłynął sieciom na komunikacji i podkreślaniu swoich wartości, a rozpoczęty 2019 przyniesie kontynuację owej strategii. Będzie ona realizowana na pewno poprzez personalizację komunikacji do konsumenta, która zmniejszy dystans, a ponadto udowodni, że wiemy o nim coś więcej niż tylko to, ile wydał na zakupy. Jest to oczywiście trudne – ubiegły rok rozgrzewała debata o ochronie danych osobowych, którą co jakiś czas budziły nowe doniesienia o ich kradzieży. Mamy jednak przykład świetnej kampanii sieci Rossmann, która wykorzystując swoją aplikację do przekazania funduszy lokalnym organizacjom, pokazała klientom, że powierzając jej swoje dane, wspólnie z nią zrobili coś dobrego.

Potrzeba robienia zakupów online wzrasta w kontekście wprowadzenia niedzieli niehandlowej. Wykorzystaliśmy ten trend we współpracy z jednym z naszych klientów z branży telekom, dla którego stworzyliśmy kampanię lojalnościową w formie grywalizacji, pt. „Gra Liga”. Klienci firmy mogli włączyć się w zabawę za pomocą swojego telefonu. Myślę, że takich kampanii będziemy obserwować więcej w nadchodzącym roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,54

  • Min

    4,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5276

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.