Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Technologia cyfrowa i mobilna oraz chmura obliczeniowa zmienią oblicze handlu

Autor: dlahandlu.pl 27 czerwca 2016 09:37

Transformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej – to główne trendy, które zdominują polski handel w 2016 roku - prognozują przedstawiciele SAP.

Znaczny wpływ na rozwój nowych trendów w dziedzinie e-marketingu i biznesu mają sami konsumenci, przyzwyczajeni do korzystania z urządzeń mobilnych. Według badaczy Deloitte liczba osób, które stale płacą za produkty i usługi poprzez usługi touch-based do finalizowania transakcji na telefonach oraz tabletach w 2016 roku sięgnie 50 mln. To wzrost o 150 proc. w perspektywie rok do roku. - Rozwój mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych, czy zjawiska nazywanego Internetem Rzeczy, nieodwracalnie wpłynął na zachowania i potrzeby klientów, tworząc zupełnie nowy typ odbiorcy - Klienta 2.0. Dlatego prawdziwym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest określenie unikalnych intencji konsumentów wynikających z ich natury, zwyczajów i skłonności oraz kontekstu każdej interakcji - komentuje Daniel Kierdal, dyrektor sprzedaży SAP Hybris w SAP Polska.

Według ekspertów niebagatelny wpływ na ich rozwój ma transformacja cyfrowa, która wspiera współczesny marketing oraz pozwala budować indywidualne relacje z klientami - zawsze (w czasie rzeczywistym) i wszędzie (na urządzeniach mobilnych, we wszystkich kanałach i w sieciach społecznościowych). Kluczem dla przedsiębiorców będzie jednak wyjście poza strefę technologicznego komfortu i transformacja nie tylko poszczególnych systemów, ale całych modeli biznesowych.

- Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów to według Gartnera trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych, które będą miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania firm do 2019 roku. Jednak według nas koniecznym jest wyjście poza tradycyjne systemy CRM, które służą zarządzaniu relacją z klientami. W tym wypadku samo gromadzenie informacji o zwyczajach zakupowych jest dopiero pierwszym elementem w budowaniu efektywnego łańcucha sprzedaży. Kolejnym krokiem jest przesunięcie punktu ciężkości z magazynowania danych na ich przetwarzanie i analizę w czasie rzeczywistym (bussines intelligence, customer intelligence, competition intelligence) oraz wykorzystywanie zaawansowanych metod analitycznych do stałego wzrostu zaangażowania – dodaje Daniel Kierdal.

Coraz większą rolę na rynku e-commerce zaczynają odgrywać również technologie chmurowe. Analitycy Forrester Research przewidują, że w okresie 2013-2020 średnie tempo wzrostu wartości globalnego rynku rozwiązań SaaS, czyli oprogramowania w chmurze dostępnego w formie usługi, wyniesie 18,9% rocznie. Niższe koszty wdrożenia i użytkowania rozwiązania, przeniesienie odpowiedzialności za jego utrzymanie i rozwój na dostawcę oprogramowania i skalowalność pozwalająca na elastyczne i efektywne zarządzanie to tylko wybrane korzyści, które przekonują organizacje różnej wielkości do wykorzystania modelu SaaS.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • M.golebiewska, HURTUM 2016-06-29 18:34:24

    SaaS to teraz najtańsze i najprostsze rozwiązanie dla firm. Zamiast budować własne skomplikowane, czaso- i kosztochłonne systemy, wystarczy, że się zarejestrują i już mogą korzystać z zaawansowanych technologii. Koszty są relatywnie niskie i nierzadko dostosowane do branży i wielkości Klienta. Cóż technologia wygrywa :).

    Co do mobile - nie ma co ukrywać, że żyjemy w czasach gdzie "czas to pieniądz" a smartfony/ tablety ułatwiają i skracają proces. Nie wyobrażam sobie na teraz rozwiązań tylko desktopowych bez conajmniej RWD. Ba.. rodzi się trend budowania rozwiązań najpierw na mobile, a potem ew. rozszerzania na desktop. A co do samego BIG DATA (Business/Customers/Competition Intelligence) - tutaj otwiera się niebo. Dopasowanie oferty do Klienta zanim on pomyśli o zakupach to klucz :)

  • Alicja 2016-06-27 15:33:18

    SAP (nawet Hana) to wciąż bardzo zaawansowane rozwiązanie dla uczestników handlu hurtowego i zapewne przede wszystkim dzięki producentom będzie się to zmieniało. Ale już teraz są dostępne rozwiązania w otwartym modelu, dostępne poprzez stronę www, które przybliżają każdego producenta, dystrybutora i klienta na rynku hurtowym do trzech kluczowych wyznaczników nowoczesnego handlu: marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.