Technologie Quantum Lab optymalizują customer experience

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2017 14:14

Pionier technologii rozpoznawania i analizy ludzkich emocji przez komputery - polska spółka
Quantum Lab - jest wśród 35 firm które dostały się do programu Dubai Future Accelerator
(DFA). W DFA rozwijane są technologie przyszłości - autonomiczne samochody, drukowanie
3D narządów, roboty stawiające budynki, Hyperloop, czy właśnie narzędzia rozpoznawania i
analizy ludzkich emocji na potrzeby podnoszenia jakości obsługi i satysfakcji klientów.

W ramach akceleratora DFA, zespół Quantum Lab podjął wyzwanie jakie postawiła firma DU,
świadcząca usługi telekomunikacyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zadaniem stojącym
przed Quantum Lab jest podniesienie satysfakcji klientów obsługiwanych przez dubajski telekom.
System opracowany przez Quantum Lab będzie monitorować zachowania pracowników contact
centre i zachęcał ich do angażowania pozytywnych emocji w kontakt z klientami. Projekt jest kolejnym
już wdrożeniem gdańskiego zespołu, specjalizującego się w podnoszeniu jakości obsługi klienta w
firmach, gdzie tzw. customer experience jest kluczowe z punktu widzenia przychodu ze sprzedaży.

Stworzona przez Quantum Lab technologia (Quantum CX) jest już z powodzeniem wykorzystywana w sieci restauracji szybkiej obsługi w USA jako narzędzie służące do monitorowania i optymalizowania customer experience. W placówkach wspieranych przez narzędzie, po blisko roku od jego instalacji, miesięczny wzrost przychodów ze sprzedaży był o ponad 15% wyższy niż w grupie kontrolnej.

Sukcesy odnosi również dostępna online Ellen - system do badania emocji wywoływanych przez
materiały video (filmy, seriale, reklamy) wykorzystywany przez stacje telewizyjne, firmy reklamowe i
reklamodawców.

Firma przyjechała więc do Dubaju z w pełni rozwiniętą i skalowalną na różne branże technologią.
- O ile możemy powiedzieć, że retail mamy już opanowany, to praca dla call center firmy obsługującej 8 milionów klientów jest dla nas zupełnie nowym wyzwaniem - mówi Bartosz Rychlicki, CEO
Quantum Lab - Nie dość, że umożliwi nam walidację naszego rozwiązania u tak dużego partnera, to
jeszcze pozwoli nam na stworzenie nowego produktu dla centrów obsługi klienta.

Quantum Lab bada jakość obsługi klienta przy użyciu prostych kamer obserwujących zachowania i
mimikę twarzy uczestników procesu sprzedażowego. Jakość i skuteczność tego rozwiązania leży
jednak w skomplikowanych algorytmach detekcji emocji opracowanego przez firmę narzędzia
nazwanego Quantum Sense. Rozpoznaje ono podstawowe ludzkie emocje (radość, smutek, złość,
zniesmaczenie, zaskoczenie itp.) w oparciu o mimikę twarzy i inne reakcje behawioralne. Technologia
Quantum Sense powstała w wyniku badań naukowych finansowanych przez Narodowe Centrum
Badań i Rozwoju i wsparciu inwestorskim funduszu Black Pearls VC z Gdańska.

Dubai Future Akcelerator to unikatowy program łączący najbardziej innowacyjne firmy na świecie ze wsparciem, jakiego władze w Dubaju udzielają przełomowym rozwiązaniom globalnych wyzwań. Pierwsza edycja programu zakończyła się w grudniu 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.