Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Tesco będzie walczyć o polski rynek

www.portalspozywczy.pl 23 kwietnia 2013 09:04

Tesco będzie walczyć o polski rynek

Prezes Grupy Tesco Philip Clarke zapowiedział, że firma chce być liderem w wielokanałowej sprzedaży na tych rynkach, na których już działa.

Prezes Tesco podzielił rynki, na których jest obecne Tesco na trzy grupy. Do pierwszej z nich zaliczył Korę, Malezję i Tajlandę. To według niego rynki z największym potencjałem dla rozwoju biznesu Tesco, np. w Malezji jest jeszcze możliwość otwierania hipermarketów.

Druga grupa państw to Polska, Czechy, Węgry, Polska i Słowacja. Na tych rynkach Tesco chce utrzymać swoją pozycję i jednocześnie zwiększyć zyski, korzystając z posiadanych "umiejętności i skali prowadzonego biznesu". Chodzi m.in. o lepsze wykorzystanie możliwości wspólnych zakupów i dystrybucji. Firma chce inwestować w koncept convenience i sprzedaż internetową. Jak podkreślił Philip Clarke priorytetem w przypadku tych rynków jest „poprawa zysków".

Trzecia grupa krajów to Indie, Chiny i Turcja, czyli kraje w których Tesco widzi duży potencjał do rozwoju w dłuższej perspektywie.

Jednocześnie zaznaczył, że rynek europejski „pozostaje atrakcyjny" dla Tesco, niestety z powodu sytuacji ekonomicznej w regionie wyniki są „mocno rozczarowujące".

Zdaniem szefa Tesco, to rynek węgierski i słowacki okazały się najbardziej odporne na gospodarcze zawirowania. W przypadku Czech, Turcji i Polski brytyjska sieć mocno odczuła „zwiększoną aktywność konkurentów".

W rezultacie cele Tesco w Europie zmieniły się trochę. Firma wprowadza większą dyscyplinę w wydatkach inwestycyjnych skupiając się na głównym celu, czyli utrzymaniu udziałów w rynku i poprawie zysków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.