Tesco chce mieć w Polsce 500 sklepów. Stawia jednak głównie na e-commerce

www.portalspozywczy.pl 17 czerwca 2013 20:05

Tesco chce mieć w Polsce 500 sklepów. Stawia jednak głównie na e-commerce

Tesco Polska nie będzie walczyć na ilość powierzchni handlowej, bo walka na polskim rynku handlowym w ciągu najbliższych 10 lat rozegra się o kanały dystrybucji, a w mniejszym stopniu o powierzchnię sprzedaży. W perspektywie kilku lat chce mieć 500 placówek. Będzie też inwestować w rozwój sprzedaży internetowej.

Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że polska spółka ma duże wsparcie w brytyjskiej centrali Grupy dla prowadzonych działań.

- Przedstawiciele władz Grupy wykazują duże zrozumienie dla tego co się dzieje na rynku w Polsce. Mamy przygotowane założenia dla biznesu Tesco w Polsce na kolejne lata. Doskonale wiemy w jakim kierunku chcemy firmę poprowadzić i co chcemy zrobić. Na pewno nie będziemy walczyć na ilość powierzchni handlowej, to dla nas nie ma najmniejszego sensu. Jestem pewny, że walka na polskim rynku handlowym w ciągu najbliższych 10 lat rozegra się o kanały dystrybucji, a w mniejszym stopniu o powierzchnię sprzedaży - mówi Tomaszewski.

- Gwałtowny rozwój sieci sklepów ma mniejszy sens w obecnych warunkach rynkowych i gospodarczych. Jeśli widzę, że w niewielkim mieście są już trzy lub cztery supermarkety i dyskonty, to otwieranie tam naszego sklepu przestaje mieć uzasadnienie ekonomiczne. Na konkretny rynek mogę wchodzić jako pierwszy, drugi, może trzeci, ale czwarty, czy piąty - to nie ma sensu. Być może w przyszłości będzie można rozważyć w takiej trudnej lokalizacji uruchomienie samodzielnego punktu typu click&collect. Tego typu inwestycja jest duża tańsza, a umowa z partnerem dodatkowo obniży koszty. W ten sposób będziemy w stanie sprzedawać na trudnym rynku, mając mniejsze koszty niż konkurencja prowadząca tradycyjne sklepy - dodaje.

- Dzisiaj wiem na pewno, że będziemy inwestować w rozwój sprzedaży internetowej, w tym koncept click&collect, te rozwiązania mamy sprawdzone - mówi także Tomaszewski.

W perspektywie kilku lat Tesco Polska chce mieć 500 placówek handlowych.

- Będą powstawały kolejne sklepy Tesco, będziemy budować crossformatowo, czyli hiper- i supermarkety oraz hipermarkety kompaktowe. W perspektywie kilku lat mamy w planie osiągnięcie liczby 500 placówek. Hipermarkety będą powstawać w tych miastach, gdzie jeszcze nie ma Tesco lub tam gdzie potrzebny jest drugi hipermarket do obsłużenia klientów po drugiej stronie aglomeracji. Będziemy traktować duże sklepy jako potencjalną bazę do rozwoju serwisu internetowego i usługi Click&Collect. Na pewno będą powstawały supermarkety, które w najmniejszym stopniu zostały dotknięte przez kryzys. Z szyldem Tesco i szerokim wyborem jestem pewien, że sklepy sobie poradzą na trudnym rynku - powiedział 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6447

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.